ZAMAN HIZLA AKIYORDU - MOMO


O kadar çok kişi de gördüm ki Momo 'yu... Ama en son Derya - kendisi en sevdiğim bookstagramdır.- okumalısın diye yazınca dayanamayıp aldım. Ama öyle bir kitap ki nasıl anlatmalıyım nereden başlamalıyım bilemiyorum. Bir çok yer de çocuk kitabı yazıyor olsa da siz sakın inanmayı sadece bir çocuk kitabı değil asla...

Normalde benim okuma tarzımın tamamen dışında biraz fantastik, biraz kişisel gelişim, biraz gerçek  biraz düş bir roman Momo... Çok uzun bir kitap değil, üstelik yazı karakterleri büyük, o kadar kolay okunuyor ki nasıl bitiyor anlamıyorsunuz...



Bir anfitiyatroda yaşayan kimsesiz, çıplak ayaklı Momo 'nun öyküsü var romanda, herkesin sevgilisi, herkesi çok iyi dinleyen çocuklarla muhteşem oyunlar oynayan , kıvırcık saçlı o güzel kızın. Beppo ve Gigi en yakın arkadaşları ta ki duman adamlar ortaya çıkana kadar . Duman adamalar herkesin zamandan tasarruf yapmaya ikna ediyor. Böylece tüm büyükler sadece çalışıyor, işlerini sevmiyor, eşlerine , çocuklarına , dostlarına zaman ayıramıyor. 
'Çünkü Meşguller' 
Momo; insanların bu kandırılmasına son vermek için koşturuyor ama kimse ona yardım edemiyor dedim ya çünkü kimsenin zamanı yok...

Metropol insanlarının o korkunç koşturması, hiç durmaması, hep acelesi olması. hepimizin yaşadığı sancılar... Dostlarımıza, ailemize hep söylediğimiz o yalan 'seni aramak istiyorum ama çok yoğunum ya inan ' Dostlarımızı yada ailemizi değil kendimizi kandırıyoruz, yada kandırdığımızı sanıyoruz. Sürekli koşuyoruz, sevmediğimiz işler için çok fazla çalışıyoruz ama olmuyor hep bir mutsuzluk, hep bir huzursuzluk içinde kalıyoruz. Başımızı yastığımıza koyduğumuzda hep bir şeyler eksik kaldı duygusu yaşıyoruz. Beynimizdeki duman adamlar içimizi kemiriyor. Ama bizi kurtarmaya Momo gelmiyor ...

Tüm anne babaların kendilerine bir kere de dışarıdan bakabilmeleri için mutlaka okumaları gereken bir kitap...

Sevgiler
Sevim

20 Yorumlar

  1. Yanıtlar
    1. Çok farklı bir kitap Güven bey, okunması gerekenlerden

      Sil
  2. benimde çok gördüğüm bir kitap , ilk fırsatta okumak istediklerimden ...

    YanıtlaSil
  3. Bana da bir blog arkadaşım önermişti, çook sevmiştim. Ara ara alınıp tekrar okunası :)

    YanıtlaSil
  4. Çocukluğumun en güzel anılarından biridir MOMO tazeledin güzel duyguları :))

    YanıtlaSil
  5. Okunmaya deger görünüyor. Cok teşekkürler canım

    YanıtlaSil
  6. Momo'yu küçüklerden çok büyüklerin okumaya, dinlemeye ihtiyacı var. Duman adamlar bizleri kandırıp, zamanımızı çalmaya halen devam ediyorlar.

    YanıtlaSil
  7. Momo hep aklımda olan bir kitap okumak için fakat her kitap alışverişimde ben de çocuk kitabı mı sanki diye tereddüt ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklar büyükler kadar keyif almayabilir bence... Biz büyükşehir insanına daha uygun sanki

      Sil
  8. Mutlaka oku bence geç kalma zaman değerli :)

    YanıtlaSil
  9. Duman adamlar her zaman her yerdeler.Duman adamları görebilmek için biraz daha çok zaman geçirmek gerekir dünyada. Bence çocukken okunsa bile büyüyünce tekrar okunmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle bence sen şu an merte tavsiye edebilirsin birlikte okursunuz

      Sil
  10. bencesiii, küçük prensle birlikte en iyi iki kitaptan biri. ay bi de pal sokğaı. momoyu bikaç defa okudum hatta yine okuyom. ah ne anlamlıııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatın arkadaşların sevginin güzel vakit geçirip mutlu olmanın keyfini kaçırmamayı anlatıyor

      Sil
  11. Bence çocuklardan çok yetişkinlere hitap ediyor Momo. Zamanı yetiştiremeyenler biziz. Çocukların zamanla bir sorunu olmuyor.

    Derya dediğin kişinin hesabını merak ettim. Adresini yazarsan ziyaret etmek isterim.

    YanıtlaSil