Belki hepimiz bir günahın bedelini ödüyoruz...



Bloğuma şöyle bir göz atanlar sıkı bir Zweig hayranı olduğumu fark etmiştir. Novellalarındanki insanları , psikolojik çözümlemeleri okumaya doyamayanlardanım.

En çok sevdiğim hangisidir derseniz Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu derim ben size
Ama Korku da hayran olduğum başka bir romandır. Bugüne kadar sanırım 9 yada 10 eserini okudum. Hemen hemen hepsi de blogumda var zaten ama son okuduğum Gömülü Şamdan hepsinden farklı bir roman. Bir dinin simgesel değerinin, bir inanışın romanı.





Yahudilik için kutsal olan Menora (yedi kollu şamdan) 'dan bahsediyor bu romanda Zweig. Roma'da imparatorluk hazinesinde saklıdır Menora, Roma'lı Yahudiler kendi mağbetlerinde olmadığı için üzülse de göçebe hayatlarına son verdirtmiştir  bu büyük sembollerin kendi şehirlerinde olması. 

Ama bir gün Kartaca'lı Vandallar Roma'yı ele geçirir tüm değerli eşyalarla ile birlikte bu yedi kollu şamdanı da gasp ederler. Kentin en yaşlıları , en küçük olan 7 yaşındaki Benjamin'i alarak limana kadar peşinden giderler Menora'nın ve gemiye bindirilip gidişine bakarlar.



Aradan 81 uzun yıl geçer ve Menora'yı son gören kişi Benjamin tüm Yahudiler tarafından bilge kişi olarak kabul edilmektedir. Bizans imparatorluğu çok büyükmektedir. Bir gün İustiniaos Kartacalıları yener ve Menora Bizans'ın başşehri Konstantinapolis'e gelir..

Benjamin için yapılacak tek bir şey vardır İmparatordan kendileri için çok kutsal olan bu şamdanı geri istemek....

İnanılmaz güzel, film gibi bir romandı. Hatta okurken sık sık Steven Spielberg bu eseri filme alsa izlesem diye içimden geçirdim.  Benjamin rolünü de Anthony Quinn olarak belirledim kafamda.

Masal tadındaki bu romanı okuyun bence. İnandığı şey uğruna sabırla savaşan Benjamin'i seveceksiniz

Sevgiler

Not: Menora görseli için Pinterst...




16 Yorumlar

  1. Yedi kollu şamdanın ününü duymuştum daha doğrusu Yahudiler için olan önemini diyeyim.
    Ah sahi ya Anthony Quinn bayılırım ben de rahmetliye...öldüğü zaman içimden bir şeyler kopmuştu ki, bekliyordum çünkü çok yaşlıydı:(((
    Emeğine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya bazı insanlar işlerini nasıl yapıyorsa öleli 15 - 20 sene ben hala onu izlemek istiyorum filmlerde...Ama bu romanı okursan başka Benjamin gözünün önüne gelmeyecek emin ol

      Sil
  2. Hıımmm.. ilginç bir esermiş vesselam. Not alındı bu kitap için. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. ne ilginç ve güzel bir konusu varmış. okurum. zweig evet ya keyifli kitaplarııı :)

    YanıtlaSil
  4. Benim elimde de Zweig'in bir denemesi var, hoş bir tesadüf oldu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortak zevkimiz çok... Bu biter bitmez Beş Sevim Apartmanına başladım ben de

      Sil
  5. Ne çok kitabı var okunacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biyografileri daha zor okunuyor. Ama Novellalar enfes

      Sil
  6. Zweig daha fazla yaşamalı daha fazla yazmalıydı. Kalemine sağlık çok beğendim yazıyı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısın ya.. Okuduklarım yetmiyor

      Sil
  7. Zweing okumayı severim. Bu kitabını da geçen sene okumuştum. Yakın zamanda Korku adlı kitabını okuyacağım. Oldukça merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korku tam insan psikolojisi...
      Bence seversin

      Sil
  8. Vay vay Spielberg gibi 😀 Baya merak ettim bak.

    YanıtlaSil
  9. Spielberg i tanıyorsan iletiver ricamı, filme alsın bu kitabı, 😎😎

    YanıtlaSil