Farklı Bir Bakış Açısı


Sosyal medya hesaplarında hakkında çok olumlu eleştiriler okuyordum, çok sevdiğim bir dostum da okumalısın deyince ben de okudum Ari yi. 350 sayfalık bir roman. Çiçek Sekban Tüfekçi arkadaşlarının yönlendirmesi ile bu konuda araştırma yapıp, bu romanı ortaya koyduğunu belirtmiş.




Romanın kahramanı Zümrüt, 24 yaşında sosyoloji mezunu genç bir kızdır. Daha 40 günlük bir bebekken annesi babası ve abisini bir yangında kaybetmiştir. Babaanne ve dedesi ile Antalya'da antikacı dükkanı işleterek büyümüş, Türklerin kökeni hakkında bir kitap yazma amacındadır.  Dedesinin ölümünden kısa bir süre önce, dedesinin eski nişanlısı ile Peruz Hanım ile  tanışır ve bir takım sırlara ulaşır.  Bu sırlar dedenin yıllar boyu yaptığı gizli araştırmalar- Türklerin kökeni bu kökenin neden gizlendiği- ile ilgilidir.

Bir süre sonra İstanbul'a  Peruz hanım ve oğlunun yaşadığı köşke taşınır ve dedesinden kalan araştırmayı tamamlamaya çalışır. Ama bu araştırma da, tamamlamaya çalıştığı kitap ta herkesin başına çok büyük dertler açar, silahlar, ajanlar içinde bulurlar kendilerini.

 Dede Reşat Beyin ve Zümrüt'ün yaptığı araştırmalar onları ; kökenimizin Sümerlere dayandığı Sümerler'in uzay yolculuğu yaptığı ve Mu ' nun gerçek anlamına götürür. Hatta bu araştırmaları ilk başlatanın Mustafa Kemal olduğuna... Ve bu uzay yolculuğundan çok daha derin sırlara inerler.  Hem kendi hem çevresindekilerin hayatı tehlikeye girer.

Biraz polisiye, biraz aşk ve bazı araştırma sonuçlarını kapsayan bir roman. İşin açıkçası okuduklarım bana çok yabancıydı. Sümlerler' in yaşadığı zaman ve yeri konusunda bile çok net bir bilgim yoktu.

Roman hakkında çok bilgi vermek istemiyorum ama en sonunda konuyu bağladığı toryum madeni hakkında da teknik bilgim olmadığını söylemem gwrekli

Çok çarpıcı, çok iddalı bir tez sunmuş Çiçek Sekban Tüfekçi.

Beni ilk sayfadan son sayfaya kadar rahatsız eden ise yazarın anlattıklarını kesinlikle doğru, bunlara inanmayanları cahil, aymaz, at gözlüklü olarak lanse etmesi ve hatta bunları hiç umursamadığını belirtmesiydi. Anlattıkları kendi söylediği gibi kesinlikle doğru olabileceği gibi komplo teorisi de olabilir. Bunu anlayabilmem için konu ile ilgili çok daha fazla kaynak okumuş olmam gerekiyor. Hem yazarı destekleyen, hem de tam karşı görüşte olan.

O nedenle sevgili yazar, bana kızacak olsa da ;Ari şu an benim için tamamen kurgu bir romandır ve anlatılan herşey yine şu an için hayal ürünüdür.

Hatta bu tarzı benimsediği ve okuyucular üzerinde baskı kurarak  yazdığı için hayal kalma süresi çok daha uzun olacaktır. Tüm kişisel gelişim kitaplarını okudum, bütün kurslara gittim, şu an herkesten bilgili muhteşem biriyim benim söylediğim herşey doğrudur savıyla yapılan herşey bende ters tepiyor ne yazık ki. Ama kendisi için çok önemli değil zaten o beni umursamadığını da romanın da yazmış.

Atalarımızın nereye kadar dayandığını merak edenler, daha önce bu konuda kaynakları karıştırmış olanlar ve toryum madeninin sırlarını merak edenlerin çok keyifle okuyacağı bir roman. Dediğim gibi roman havasında yazılmış olması ise bu bilgileri hiç yormadan veriyor.

Okuyan arkadaşlarımdan yorumları bekliyorum.
Sevgiler
Sevim.





0 Yorumlar