Farklı Hayatlar Farklı İnsanlar

İyi bir okuyucu olmama rağmen ismini hiç duymadığım bir romandı Enginar Mevsimi. Genel okuma tarzım klasik dünya ve Türk edebiyatıdır benim bunu blogumdaki kitap yorumlarından da görebilirsiniz. Arkadaşımın tavsiyesi ile tarzımda küçük bir değişiklik yapmak için aldım bu romanı.
Kolay okunabilen 250 sayfalık , 2015 yılında yayınlanmış bir roman. Yazarın ikinci kitabı Enginar Mevsimi... İngilizce yazdığı ilk romanı ödül almış On Derin Ayak İzi...



Giriş bölümünde Venedik'te gondolculuk yapan Halit ile tanışıyoruz; Halit'te bizi kendisi ile röportaj yapan gazeteci Necibe Simpson ile tanıştırıyor. Necibe ; İngiliz bir anne ile Türk bir babanın kızı olmasına rağmen, annesinin kızlık soyadını kullanıyor. İstanbul sosyetesinin yakışıklı çapkını Ziya ile  maceralı bir aşk yaşayıp evleniyor, ama devlet tarafından Ziya'nın mallarına el konulunca küçük bir Yunan kasabasına kaçarak orada yaşamaya başlıyorlar.

Necibe bir yazı dizisi için Halit'le röportajlar yapıyor, Avrupa'daki Türklerin farklı hayatlarını anlatmak amacında, bu arada ünlü ressam Tuğrul Hanlı ile sanal bir aşk yaşıyorlar. Birbirlerini hiç görmeden seslerini bile duymadan tutku dolu yazışmalar içinde süren bir aşk bu...

Necibe, tekrar Venedik'e gittiğinde Halit'in pek normal olmayan hayatını öğreniyor. Çocukken adam öldürmeler, zengin evlerine uyuşturucu servisi, ve elindeki garip eldivenin sırrı...

Tuğrul ile olan aşkındaki karşılıksızlık hissi ise Venedik dönüşü İstanbul' a gitmesini sağlıyor. Orada yaşayacakları ise hayatını allak bullak ediyor...

Benim bir günde okuduğum, uzun çapraşık cümlelerin olmadığı yada neredeyse hiç kullanmadığımız kelimelerin süs olsun diye metne serpiştirilmediği bir roman... Bu açıdan sevdim. Ancak ; romanda sürekli atasözleri ve deyimler kullanılması beni yordu açıkçası. Yazar felsefe ile harmanlanmış bir roman diye belirtmiş aslında ama belki de bu benim pek sevmediğim bir tarz olduğu için sürekli ders veren cümleler içeren , öğütler içindeki bir roman okurken geriyor beni. Sonu hiç beklediğim yada hayal ettiğim bir son olmadı, nedense ben daha fazla komplo teorileri yaratmışım kafamda...

Çağdaş Türk Edebiyatı sevenler için keyifli bir roman olabilir, ama klasikçiler için ehh işte...
Sevgiler
Sevim


2 Yorumlar

  1. ha haa sen klasikçisin tabiiii :) ismi ne güzelmişş :) enginar ne çok severiim :) klasiklerden, jean christophe (romain rolland) çokzel yaaa :) körleşme (canetti), durgun don (şolohov) bunlar da çok çok iyiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben tarzım o çok arada böyle şeyler okuyorum
      Bak Murat Güloğlunun romanı iyiydi mesela o da var blogda

      Sil