Kimin hayatında yanlış yaşanmış bir aşk yoktu ki ?



Öykü kitaplarını pek sevmem aslında.... Elimdeki Aziz Bey Hadisesi kitabı , aynı adlı öykü ile birlikte 6 öyküyü içeriyor.. Diğer 5 öykü yaklaşık yirmişer sayfa, Aziz Bey Hadisesi ise doksan... Yani neredeyse bir roman...

Şu ana kadar okuduğum en çarpıcı en sarsıcı öykü dersem de sanırım abartmış olmam... Ayfer Tunç ' u bugüne kadar okumadığım için duyduğum pişmanlığı ise anlatmam pek mümkün değil... Türkçe'yi bu kadar akıcı, bu kadar güzel kullanan bir kadın yazar varmış ve ben hiç tanımamışım. Yaptığı tasvirleri, betimlemeleri okurken ; o ana gidiveriyorsnuz, karşınızda görüyorsunuz kahramanı doksan sayfalık öyküyü bir kaç saatte okudum, bitince de neden bitti ki şimdi hissi aldı beni


Kelimelere nasıl döksem bilemediğim öykü ise Tamburcu Aziz Bey' in hazin öyküsü. Fakir bir ailenin burnu havada gezen, kimseleri beğenmeyen, hayli yakışıklı, bir aşk uğruna ülkesini terkedecek kadar da kendine güvenen biri Aziz Bey... Yanlış aşk olduğunu anladığında ,uzaklarda , o derin yalnızlıkta elinde tamburu ile kalıyor. Ülkesine döndüğünde annesini ölmüş, babasını kendisine küs buluyor , zamanla meyhanelerin aranan tambur icracısı oluyor, annesi gibi silik, sessiz bir kadınla evleniyor Vuslat' la... Ama bu evlilik pek umrunda olmuyor, peşinde koşan assolistler, parlak neon ışıkları, çilingir sofraları daha çok çekiyor onu...Zaman değişip, arabesk kültürü yerleşince parlak günleri bitince canı yanmaya başlıyor, hele ki karısı ölünce onun kıymetini bilememenin acısını hissediyor... Tüm bu moral bozukluğu ile daha dertli vuruyor tamburnun tellerine...

Yanlış bir aşkın, iletişimi olmayan bir ailenin oğlu olarak boşa geçen yıllarına dönüp bakınca da..

Aziz Bey o kadar canlı ki, bu akşam meyhaneye gidip arasam bulabilir miyim, benzerini dedim hep, yaptığı hatalara kızamadım nedense, aşk dedim 'bizi umursamayan birine duyulan aşk'  bir hayatı bu kadar savurabilir mi, hayat geçip giderken sadece bugünü mü düşünmeli, yarınları hatırlamalı mı ?

O kadar sevdim ki bu öyküyü anlatmam pek kolay olmadı.. Diğer öykülerde de erkek hikayeleri var, farklı yaşlardan , farklı işlerden hepsi de hayatın tam içinden ...
Hiç vakit kaybetmeden , fazla yaş almadan okuyun lütfen....
Sevgiler
Sevim

34 Yorumlar

  1. Geçen sene okuduğum en güzel kitaplardan biriydi. Siz Aziz Beye pek kızmadığınızı yazmışsınız ya, ne yalan söyleyeyim ben kızmıştım Aziz Beye. Bu saplantısı yüzünden, Vuslat'a ve kendine yaptıklarına..

    YanıtlaSil
  2. "Taş, Kağıt, Makas" adlı kitabını çok övmüştü bizim arkadaşlar. Ayfer Tunç'u halen okuyamadım ama. Buradaki tanıtım tam benlik. Bu kez bu kitapla başkayayım. Seveceğime eminim;)
    Teşekkürler Sevkoz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayfer Tunç b8raz hüzünlü biraz karanlık yazıyor ama seviyorum ben de

      Sil
  3. en çok okumak istediğim kitaplardan biri 😊 teşekkürler canım benim sevgiler 😊🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öykü kitabı olduğu için kolay okursun

      Sil
  4. Ben de yazarı tanımayanlardanım. En yakın zamanda tanışmak dileğiyle, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Ayfer Tunç hep duyduğum ama bir türlü elimin ermediği bir yazar.. senin anlatımınla iştahlandım kitaba karşı. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya kısacık bir kitap kısa zamanda okursun

      Sil
  6. güzel bir yazıymış gerçekten Sevim Hanım iyi ki paylaştınız, elinize sağlık..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı yazılar arada kayboluyor tekrar yayınlamak iyi oluyor

      Sil
  7. Hiç Ayfer Tunç kitabı okumamışım, hemen not alayım.

    YanıtlaSil
  8. Meyhaneye gidip arasam bulabilir miyim cümlesini okuyunca derinden etkilendim. Bir kitap bir insanı ancak bu kadar etkileyebilir.

    YanıtlaSil
  9. Ayfer Tunç günümüz yazarlarının en kıymetlilerinden bence ve nedense çok okunuyor olmasına rağmen ederini bulamadığını düşünüyorum ben oysa yaşarken kıymetini bilmek lazım :)

    YanıtlaSil
  10. Ayfer Tunç önemli bir isim gerçekten de. Bu kitabı okuyacağım Sevim, teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil
  11. en sevdiğim yerli yazaaar :)

    YanıtlaSil
  12. Ayfer Tunç'u bloglardan tanıyorum ama henüz bir kitabını okuma fırsatım olmadı. Elimde Dünya Ağrısı ve Yazı Tura var. Onlardan başlamayı düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ikisini de okudum gerçekten çok sağlam kitaplar

      Sil
  13. Blog yazarlarına ulaşma adına bir projedir. Yorum Etkinlikleri, blog tanıtımları, teknik destek ve genel sohbet konularından oluşuyor. Üyelik sistemi geçerlidir forumda, ücretsiz. Herkes blog sayfalarında paylaşır ise daha fazla yazara ulaşma şansımız artar
    https://entlovin.createaforum.com/
    https://entlovin.blogspot.com/2020/03/blog-yazarlari-forumu.html

    YanıtlaSil
  14. Gerçekten çok sevmistim

    YanıtlaSil
  15. ne tarz kitap seviyorsunuz bilmiyorum ama iktidar kitabını okursanız burada paylaşırsınız öyle bir kitaptır kendisi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Not alıyorum inceleyeceğim çok teşekkürler

      Sil
  16. Çok güzel bir kitaptı gerçekten. Nasıl bitirdiğimi bile anlamamıştım zaten kısacık ama yazarın dili oldukça etkileyici 😊

    YanıtlaSil