Huzur 


Başlık düşündüm bir süre ama Huzur romanı için başka başlığa gerek yok sanırım. Türk Edebiyatının kilometre taşlarından biri Saatleri Ayarla Enstitüsü ile birlikte. Mutlaka okunması gereken eserlerden. Bunun nedenini anlatmaya çalışacağım biraz da olsa..


Bir aşk romanı Huzur, hemde öyle bir aşk ki çağının ilerisinde, dul çocuklu Nuran ile ondan daha genç Mümtaz'ın aşkının romanı,  bir İstanbul romanı, bir şairin romanı, doğu ile batı arasında kalanların romanı, hem aydınların hem halkın romanı, çok dolu bir roman. Kabul etmeliyim ki dili oldukça ağır, yazıldığı yıla göre özellikle ama yazarın tarzı bu. 

Bu romanı neden okumalıyız hem bu saydıklarım için hem de bir yazar yaşadığı çağın ne kadar ilerisinde bir sanatçı bunu görmek için. Resimden müziğe, şiirden heykele her konuda ne kadar dolu bunu anlamak için okumalıyız. 

Huzur konusunda çok söze de gerek yok aslında.  Yapabileceğim eleştiri yayın evine, roman içerisinde geçen eski kelimeleri kitap sonunda yada dipnot olarak vermeliydi, elinizde telefon Google yardımına çok sık başvurmak gerekiyor, bu da dikkati dağıtıyor. Okuyunuz efendim

Sevgiler
Sevim

19 Yorumlar

  1. Huzuru bir defa yirmili yaşlarımda, bir defa da 40 yaşımda okudum. İkisinde de, maalesef kitabın tam içine giremedim. Ama biliyorum ki, bu eser Türk Edebiyatının en önemli romanlarından biri. Bu arada, benim için yazarın Saatleri Ayarlama Enstitüsü'nün çok ayrı yeri var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zor bir eser o kesin.. Bir de şu var herkes her kitabı sevemez ki

      Sil
  2. oooo bu sefer kışlık ağır bişi okumuşsuuun :) mükemmel yazar yaa, beş şehir filan. yaz yağmuru var. en sevdiğim eserlerden. hatta bak, nette, radyo tiyatrosu var yaa, müşfik kenter, yaz yağmuru. çokzeeeel :)

    YanıtlaSil
  3. O zaman daha iyi çevirisi olan bir yayınevinden okumak lazım. Listemde olan kitaptı. Hangi yayınevinden okudum canım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek zaten başka yayınevi basmıyor Dergah var sadece

      Sil
  4. Yazarın bu romanını bilmiyordum. Okumalı o zaman...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türk Edebiyatı sevenler mutlaka okumalı

      Sil
  5. Ben eski kelimelerden rahatsız olmamıştım da çok huzursuz bir romandı ve hiç sevmemiştim. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Huzursuz insanları anlattıpı muhakkak , zor okunan bir roman haklısın

      Sil
  6. Mahur Beste'den sonra hoş bir tesadüf oldu Sevim Hanım... ilk bölümleri beni benden almıştı, altını çize çize okuduğum şahane betimlemeler hala aklımda.. siz de çok güzel anlatmışsınız, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni en çok etkileyten yazarın doluluğu .. Nasıl donanımlı insanlar varmış dedim hep okurken

      Sil
  7. severek okumuştum. doğu-batı arasında gidip gelmeyi çok iyi anlatıyordu kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kafası karışık bir nesli, doğumu batımı diye düşünen insanları.. bizde o dirde yaşasak öyle olacaktık herhalde

      Sil
  8. Ahmet Hamdi'den şimdiye kadar sadece Beş Şehir'i okudum. O da çok uzun zaman önceydi. Huzur ve Saatleri Ayarlama Enstitüsü'nü okumayı çok seviyorum. Sadece dilinin ağır olduğunu bildiğim için gözüm korkuyor.

    YanıtlaSil
  9. ben 2020 yi Yaşar Kemal senesi yapmaya karar verdim dur bakalım olacak mı

    YanıtlaSil
  10. Yazar dediğin her konuda birikimli olmalı. Böyle insanlara her zaman imrenmişimdir.

    YanıtlaSil