Talihsizlikler asla tek tek gelmez...


Yine bir klasik, kısacık, hem çok komik hem de çok hüzünlü. Rusya'da  bir kasabada geçen ama bugün Türkiye'de yaşandı denilse inanacağımız kadar gerçek bir uzun öykü Amcanın Düşü.



Fakir olduğunu ve o küçücük  Morsadov adlı kasabada yaşadığı için çok mutsuz olan anne Marya Aleksandrova , kızı Zina'yı buradan kurtarmak istemektedir.  Çünkü Zina kasabanın en güzel kızıdır ve burayı hiç hakketmemektedir. Kızı ile evlenmek isteyen Pavel  kasabaya yanında çok zengin, sakat ve bunak prens K. ile gelince; Marya Aleksandrova  planlarını yapmaya başlar ama olaylar pek de hayal ettiği gibi gelişmez. Prens evlenmeye ikna olsa da kasaba halkı ve Pavel bu olaya pek sıcak bakmamıştır.

Amcanın Düşü zaten kısacık bir kitap uzun uzun anlatıp tadını kaçırmak istemiyorum . Okuduğunuzda eğleneceğinize eminim. İnsanların para için neler yapılabildiğini,  kendini ne hallere sokabildiğini görmek bence hüzünlü olduğundan daha komik çünkü.

Sevgiler
Sevim


34 Yorumlar

  1. Ben bu kitabı daha önce niye duymamışım ki? Dostoyevski bi de.. Çok teşekkürler sayenizde öğrendim, umarım okuyabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı çok güzel.kitaplar hep gizli kalıyor vakit bulabilirseniz okuyun bence

      Sil
  2. kitabı ilk kez duyuyorum. Okuma listeme alıyorum. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. <3 Pdf varsa bana da gönderir misin Sevimmm <3<3<3 Ekranda görünce vardır diye düşündüm, hiç duymamıştım bu kitabı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buldum bu arada pdf, hemen okumak istiyorum, tavsiye için tekrar teşekkürler <3

      Sil
    2. Valla kısa zaten çabucak okursun.. senin de kızların var hem oku oku.:)))

      Sil
  4. Yorumunuzu tadında bırakmışsınız. Romanlara ve öykülere okumak için pek fırsat vermiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ağırlıklı olarak sayfa sayisi yoğun eserler okuyorum ama Dostoyevski olunca işler değişir

      Sil
  5. Teşekkür ederiz, bu kitaba rastladığımda hemen alacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dostoyevskinin tüm eserlerini okuyabilsek keske

      Sil
  6. Kitap tanıtımları ne kadar kıymetli bir bilsen..teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Benim de en çok istediğim.seylerden hepsini okuyabilmek

    YanıtlaSil
  8. Okumamıştım, merak ettim :)

    YanıtlaSil
  9. ilgimi çekti. En kısa zamanda okurum sanırım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seveceksiniz bence yaz bitmeden kısacık bir roman iyi gider

      Sil
  10. hımm okumadığım bir dosto konusu da hoşmuş pikuuuu :)

    YanıtlaSil
  11. Ben de Gogol'un Müfettiş romanını okuduğumda aynı duyguya kapılmıştım. Aynı bizim gibiler demiştim. İçinde komiklik olan şeyler bu aralar benim aradıklarım kategorisine giriyor. Okurum ben bunu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam bizlik ciddiyim annesinin adını Hatice kızın adını Zeynep kıza aşık olanın adını Doğan falan yap tam dizi senaryosu... Dünyada farklı bir ırk yok herhalde

      Sil
  12. Dostoyevski'nin bu kitabını ben de ilk defa duyuyorum. Tanıtım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  13. Dostoyevski'ye sonradan hayran olmaya başladım. Klasikleri yeni yeni elden geçiriyorum. Paylaşımınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  14. Dostoyevski'den eğlenceli bir kitap okuyabileceğimi düşünemiyorum. Şimdiye kadar 3-4 kitabını okudum. Hepsinin ortak özelliği kasvetli olmalarıydı :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay inan bu çok keyifli :) bence okumalısın zaten kısacık

      Sil
  15. Dostoyevskiden bir çok kitap okudum. Bu kitaba ya hiç rastlamadım yada gözümden kaçmış. Yazınızdan sonra bir kaç araştırma daha yaptım. Konu itibarıyla oldukca ilgi çekici. Yeni bir kitap keşfetmiş oldum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nedense bizim ülkemizde yazarların bazı kitapları hakketmedikleri muamele görüyor, gizli kalıyor

      Sil