İnsan büyüyüp geliştikçe aldığı yaralar daha da derinleşir...


Ahh ben neden bu kadar geç okudum bu kitabı, gerçekten çok hayıflanıyorum şu an. Kitap Gıybeti grubumuzun Temmuz kitabıydı Büyük Umutlar ve tek kelime ile şahaneydi. Çok çok çok sevdim diyerek başlamak istiyorum söze.

Charles Dickens denilince nedense aklımıza  David Copperfield ve Oliver Twist geliyor daha çok, sanırım iki yıl kadar önce de yazarın  Büyük Umutlar'a göre nispeten daha çok bilinen İki Şehrin Hikayesi'ni  okumuştum ben. Aklımda Oliver Twist olmasına rağmen grup seçimi ile yazarın bence en keyifli kitabını okumuş olduk.




Büyük Umutlar; sevgili kahramanımız Pip yedi yaşındayken başlıyor. Anne babasını çok erken yaşta kaybeden Pip'i kendi 'elcağızıyla' ablası ve demirci ustası eniştesi Joe büyütmektedir. Fakir bir ailedirler , ablasının' hükümet gibi kadın' olması sebebiyle baskı altında olan Joe ve Pip iyi bir ikilidirler.  Bir gün köyün yakınındaki mezarlık ve bataklık civarında dolaşan Pip, hapistaneden kaçmış bir mahkum ile karşılaşır. Mahkum öylesine korkutur ki Pip'i, zavallı çocuk evden yiyecek ve ayağındaki prangayı kesmek için eğe çalıp getirir  mahkuma.
 Çok korkar, günlerce korkar gözüne uyku girmez ama bir gün çok şaşırıtcı bir haber alırlar. Kasabanın en zengini Miss Havisham Pip 'i evine çağırmaktadır. Yapacağı tek şey bu kadının karşısında oyun oynamaktır. Bu evde çocuk kalbi aşkla dolar. 

Kısa bir zaman öyle büyük ve öyle etkileyici bir haber alır ki Pip, bu haber bütün hayatını değiştirecektir.

Çok daha fazla şey yazabilirim de, sizleri kitabı okumaya teşvik etmek için yazmayayım, biraz merak edin :)

Bir yorum da okumuştum Charles Dickens karakterleri insan beynine mala ile kazır asla unutamazsınız diye gerçekten doğru. Pip, Joe, Estella ve diğerleri hiç birinizi unutmayacağım hepinizi özleyeceğim. 

Büyük Umutları herkes okumalı, ben klasik sevmem diyenler bile çok rahatlıkla okuyabilirler, çünkü klasiklerin özelliği olan tasvirler, betimlemeler yok sadece karakterler var. Onların iyiliği, bencilliği, hırsları,sevgileri, gerçek dostlukları, riyakarlıkları var. Çevremizde gördüğümüz herkes her karakter var bu romanda, para ile değişenlerden, para için değişenler ve şartlar ne olursa olsun iyi kalanlara...

Mutlaka okuyun
Sevgiler
Sevim






14 Yorumlar

  1. Oğlana sinir ola ola okumuştum ama güzeldi :)

    YanıtlaSil
  2. En sevdiğim Charles Dickens romanı bu benim, okuyalı uzun yıllar olmuştu, o hapis mahkumunu filan okuyunca hatırladım, ben bunun filmini de izlemiştim çok güzeldi. Çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  3. Bende niyetliyim okumaya bu ara klasiklere sardım Can Yayınları çevirisinden memnun kaldınız mı malum temiz çeviri bulmak zor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok çok... Tereddüt ederek almıştım. Ama muhteşemdi

      Sil
  4. Klasiklere bayılıyorum bunu da okuyacağım o halde :)

    YanıtlaSil
  5. filmini de kaçırmaaaaa :) nefis tabiii :)

    YanıtlaSil
  6. Yazarın kalemini çok merak ediyorum. Bende İki Şehrin Hikayesi var. Büyük ihtimalle o kitabıyla başlarım. Seversem bütün kitaplarını okurum zaten :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keisnlikle çok güzel kitaptır onu okuyunca büyük umutları merak edip okuyacağına eminim

      Sil
  7. büyük umutlar ben çok sevdim. iki şehrin hikayesinden daha çok sevdim :)

    YanıtlaSil
  8. Ama Joe'da çok kılıbıktı efendim. Melek misin be adam? :)

    YanıtlaSil