İntikam bir yangın gibidir. Yakıp yok ettikçe oburlaşır...


Blogumu düzenli okuyanlar, kitaplar ile ilgili kendi başlıklarımı attıklarımı bilirler, ama bu defa çok düşünmeme rağmen herhangi bir başlık bulamadığım için kitabın adını seçtim yazıma Utanç...

Kitabın yazarı John Maxwell Coetzee; 1983 yılında başka bir eseriyle (Michael K 'nın yaşamı ve yaşadığı dönem) 1999 yılında da Utanç ile Man Booker ödülü almış, bu ödülü iki kez alan tek yazar olan Coetzee  2003 yılında ise Nobel Edebiyat Ödülünü kucaklamış. 





Nobel Edebiyat Ödüllü yazarlar listemden kimi okusam diye düşünürken pek çok kişinin sosyal medya hesaplarında çok büyük övgüler ile paylaştığı Utanç romanını seçtim bayram öncesi kendime. iki yüz elli sayfa civarında olan kitabın çevirmeni benim çok sevdiğim isimlerden biri İlknur Özdemir. Can Yayınlarında Utlu Lomlu kapak tasarımı ile olan yeni basımını aldım ben. 

Utanç, bir İngliz Dilbilimi Profösörü David Lurie 'nin ;neredeyse kendi kızından küçük olan bir öğrencisi ile ilişkiye girmesi ile başlıyor. Okul yönetimibu konuda savunmasını isteyince susma hakkını kullanıp istifa ediyor. Kızı Lucy'nin küçük çiftliğine -toprak parçasına- gidiyor bir süre dinlenmek ve kızıyla vakit geçirmek istiyor, bu arada bir hayvan tedavi kliniğinde çalışıyor. Ancak bir gün yaşadıkları bir olay baba kızın hayatını değiştiriyor.

Eminim muhteşem bir hikayedir anlatılan ama neden bilmiyorum bana duygusu hiç geçmedi, kahramanları sevmeyince böyle oluyor bana ama ne Lucy'i sevdim ne de David'i. O ülkede, o şartlarda yaşamamış olmaktan kaynaklanan bir durum mu bu bilemiyorum ama her ikisini de çok güçsüz buldum. Spolier vermek istemiyorum ama köpekler ile ilgili kısmın nedenlerini de anlayamadım.
Bir de David'in hayran olduğu yazar Byron ile ilgili kısımlar vardı, Byron'u tanımamadan kaynaklı olarak -tamamen benim hatam- anlayamadım sanırım.

Utanç; çok sert bir hikaye, okuru mutsuz eden bir hikaye ama ne yazık ki anlatılanlar gerçek en kötüsü de bu...

Yazar ile tanışıklığım mutlaka sürecek çünkü kalemi çok derin.

Sevgiler
Sevim




23 Yorumlar

  1. Lord Byron Don Juan kitabının yazarıdır çok severim Romantizm akımı dolu kitap sanırım okumayı isterdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Utanç ne yazıkki romantizm değil ağır bir realizm içeriyor

      Sil
  2. Teşekkürler paylaşım için

    YanıtlaSil
  3. hımms süfer yazarlardan buuuu :) okumadıms ama bu kitabısını. ay okumayım sıkıcı demekkisii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sıkıcı demeyelim de iç burkucu , yorucu biraz da

      Sil
  4. Kitaba yakışır reel bir eleştiri olmuş samimiyetinizi kutlarım..

    Mutlu bayramlar
    ________✿/)_✿_____✿./¯"""/')
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯\)✿¯✿¯¯¯¯✿'\_„„„„\)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, ben kitabı bitirince herhangi bir sayfadan alıntı yapmadan ne hissediyorsam onu anlatıyorum

      Sil
  5. Seneler evvel okuduğum bir kitaptı güzel ama sabırlı olmak lazım okurken :) yine aynı yazarın Romancının Romanı kitabını da okumuştum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de mutlaka başka eserlerini okuyacağım dili kullanımı çok güzel

      Sil
  6. Yazarun bu kitabini okumadım.Anlatilanlarun gerçek olmasi korkunç.Malesef çok duyulan bir konu oldu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. siyah-beyaz ayrımı o kadar derin ki İnci... çok acıtıcı

      Sil
  7. hımm ilginç kitaba benzyoo sanmıyosam kitabı okumadık ama yazarı da daha önce duymammıştık sanmıyosam..güzee tanıtımdı emeğinize sağlık,iyi bayramlaa..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nobel ödülü alan yazarlar listem var benim her ay bir kişi okumaya çalışıyorum

      Sil
  8. Bazen böyle kötü şeylerle yüzleşmek gerekiyor. Okunması gerek. İyi bayramlar dilerim.

    YanıtlaSil
  9. Yorumların, kritiklerin benim için kıymetli. Teşekkürler.....

    YanıtlaSil
  10. Lord Byron önemli bir sanatçı. Fakat bazı yerlerde fanatik bir ırkçı olmasıyla biliniyor. Hatta Türk düşmanı olduğuna yönelik iddialar var. İddia diyorum çünkü kendim okuyup araştırmadığım için çok fazla bir fikrim yok maalesef. Bu kitap ilginç geldi bana. Okuyabilirim sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaptaki baba karakteri sıkı bir Byron hayrani

      Sil
  11. Bazen keşke gerçek olmasa diyor insan.

    YanıtlaSil