Perdesi Kapalı Evlerde Mutsuz Kadınlar Yaşar


Ya ben öyle güzel bir oyun izledim ki... Öyle güzel, öyle dolu, öyle gerçek ki... Kitap yazıları yazmama rağmen bunu hemen sizin ile paylaşmak istedim.




Geçen hafta arkadaşım Sen İstanbul'dan Daha Güzelsin oyunu Bursa'ya geliyor, bir çok yerde okudum bu oyunu gidelim mi dedi. Uzun zamandır gidememiştim tiyatroya hevesle kabul ettim.  Oyunu anlatmadan önce Bursa'dan beni okuyan arkadaşlarıma önce şunu söyleyeyim Podyumpark Sanat Mahal şahane bir salon olmuş, çok da güzel oyunlar ve atölyeler var bir göz atın programa bence

Gelelim Sen İstanbul'dan Daha Güzelsin 'e ...  Oyun bu sene 3 Sezonunda. Yazan ve yöneten Murat Mahmutyazıcıoğlu.. 3 genç ve güzel kadın da oyuncuları Ayfer Dönmez, Başak Kıvılcım, Melis Öz.. Başak Kıvılcım buradaki rolüyle Sadri Alışık ödüllerinde en iyi kadın oyuncu ödülünü almış ki, kesinlikle hakkı

Yırtık , pırtık bir perde de İstanbul silueti, önünde üç sandalye tüm dekor bu.




Oyun boyunca , üç oyuncu da ayağa dahi kalkmadan sizi oturduğunuz yere çiviliyor, ağlamak üzere olduğunuz an kahkahalar attırıyor, tam o sırada göz yaşınızın düşmesine sebep oluyor pıt pıt..

Anneanne Ayfer, onun üniversite mezunu tek kızı Başak ve torun Melis'in iç sesleri, geçmişleri ,hayalleri ve hissettikleri üzerine konuşuyorlar bazen aynı anda bazen tek tek... Bu arada biz kahrolasıca Mehmet'i, obez Fehmi'yi ve Fehmi' nin küçülmüşü Okan'ı da görür gibi oluyoruz.

 Farkettiyseniz oyuncular  karakterlere kendi isimlerini vermiş ki, bu çok hoşumuza gitti bizim, çok sıcak bulduk. Yazar aynı zamanda yönetmen olunca sanırım bu tür adaptasyonlar daha kolay oluyor.

Bir erkeğin kadınların iç seslerini bu kadar iyi duyması gerçekten takdiri hakkediyor. 

Oyunda ki bir söz İstanbul için söylense de sanırım günümüzdeki her yeri anlatıyor

" hiç bu kadar deniz, olup da bu kadar az yosun kokusu olan başka bir şehir daha var mı acaba? 
hiç bu kadar köprü olup hiç kimsenin birbirine ulaşamadığı başka bir şehir... 
bu kadar insan olup da her yerin bomboş olduğu, bomboş…" 

Sen İstanbul'dan Daha Güzelsin şehrinize uğrarsa mutlaka ama mutlaka izleyin, yazımın başlığının konuyla ilgisi ne diye soracak olursanız da o da oyunda geçen bir cümle çok etkilendim ben....

Yazımı oyundan bir şarkı ile bitireyim anneannemiz söylüyor




İyi hafta sonları,
Sevgiler
Sevim

3 Yorumlar