İnsan büyüklüğünün başlıca kanıtı; kendi küçüklüğünü algılamasıdır...





Sherlock ve Watson 'un maceraları ağır kitapların arasına her zaman iyi geliyor bana. Modern Klasikler serisinde yer alsa da klasik bir romanın ağırlığı yada betimlemeleri olmadığı ve tabi ki polisiyenin heyecanı olduğu için kısa sürede okunabiliyor. 

Dörtlerin Yemini; Bayan Morstan'ın yıllardır adresine gelen incileri ve son gelen mektubu Sherlock'un Baker Caddesi 221b numaralı adresine getirmesiyle başlar. Mektupta haklarınızı alacaksınız yazmakta ve akşam için randevu vermektedir. Randevu yerine hep birlikte gittiklerinde onları almaya gelen arabaya binerler ve Hint usullerine göre döşenmiş bir evde bulurlar kendilerini. Öğrendikleri şeyler büyük bir hazinenin ve cinayetin peşine düşmelerine yol açar.

Her zamanki dikkatli gözleme dayanan Sherlock yöntemleriyle çözülen cinayet ve onun nedenlerine uzanan 150 sayfalık kısacık bir roman Dörtlerin Yemini. Günümüz polisiye tekniklerine göre komik sayılsa da ben seviyorum Doyle'un yazdıklarını. 

Zorunlu olarak evde olduğum bu süreçte ( bu arada merak ediyorum mesela bloglar kalır ve 10 yıl sonra genç bir arkadaş bu yazıyı okursa neden zorunlu evdeymiş der mi acaba) hiç durmadan okuduğum için , okuduğum diğer kitaplara göre şahane diyemesem de keyifli vakit geçirmek için okunur elbette.

Sevgiler, 
Sevim 

15 Yorumlar

  1. Ben de çok merak ediyorum gelecek nesiller bu geçtiğimiz dönemle ilgili neler düşünecek ilerde :) Kitap güzelmiş elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilim kurgu hatta distopyanin icindeyiz bence inanmayacaklar anlatinca

      Sil
  2. Bu pandemide benim okumalarım azaldı. Daha çok elde cep gündem takip eder oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gundem beni perisan etti o yuzden romanlara devam

      Sil
  3. Sherlock romanları keyifli gerçekten, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. gelecek nesiller dicek ki oh valla bir iki yıl evde yatıp tatil yapmışlar :)

    YanıtlaSil
  5. Derler herhalde, bu pek unutulacak gibi bir şey değil 🙏 Teşekkürler tavsiye için, giriş kısmı yine etkileyici :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunlar delirmistie evde otura otura da derler

      Sil
  6. Polisiye bana hitap etmediği için hiç Sherlock kitabı da okumadım. Bugünleri unuttuğumuz daha iyi günlerin gelmesini diliyorum:) Elinize sağlık Sevim Hanım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Insallah bugunleri neler yasadik ya deyip güleriz

      Sil
  7. 2021 de is bankasi agirlikli okuyorum bir excel listesi yaptim yazar kitap adi ve 1.000 kitap puanini iceren oradan seciyorum

    YanıtlaSil
  8. En baştaki cümle müthiş güzel. Polisiye kitap okurum ama şu aralar kuzey dizilerinin polisiyelerini izlemekten başımı kaldıramadım :)) Seni takdir ediyorum cidden.. bravo :) <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuzey polisiyelerini de okuyorum ben izlmektense

      Sil