Belki de kötülüklerin nedeni, başka türlü iyiliğin nasıl bir şey olduğunu hatırlayamayacak olmamızdır...







Jodi Picolut'tan 9. kitabım oldu 19 Dakika. Yazarla ilgili fikirlerimi her seferinde yazdım ama bir kere daha yazacağım ' İyi ki tanıştım yazdıklarıyla ' Aşağıya okuduğum tüm kitaplarının linklerini ekledim.

Amerika'da sık rastlanan bizim haber bültenlerinde izleyip üzüldüğümüz bir olayı anlatıyor 19 Dakika. Lise öğrencisi eline silah alır okuluna gider ve ateş açmaya başlar 10 kişi ölür, fiziken yaralanan çocuk sayısı onlarla ifade edilse de ruhu yaralı olanların sayısı binlerdedir.

Peki bu katliamı yapan Peter bu duruma nasıl gelmiştir, suçlu ağabeyini daha çok seven  anne babası mıdır , yoksa onunla arkadaşlığını 6. sınıfta bir anda kesen güzel Josie mi , ona zorbalık yapan diğer çocuklar mı ? Josie'nin annesi yargıç Alex, polis dedektifi Patrick ve  savunma avukatı Jordan ile birlikte geriye gidip olay gününe ve oradan da mahkeme gününe gelene kadar her şeyi herkes açısından anlatıyor yine Picolut.

Yayınevi kendisi için 'empati kraliçesi' diyor ve kesinlikle haklılar, olay ne olursa olsun, suçluluğu ne kadar ortada olursa olsun herkes dinlenmeyi hakkediyor, her olayın bir başka nedeni yada gerçeği olabiliyor ve bunu göremeyebiliyoruz, işte Picolut kitabını okuyunca içinize bir adalet duygusu yerleşiyor, herkesi okudum , herkesi eşit olarak dinledim diyorsunuz. 

19 Dakika'yı ebeveynler ve öğretmenler mutlaka okumalı, çocuklar derslerinde, sporda yada sanatta çok başarılıysa arkadaşlarıyla olan kötü ilişkilerine göz yumulabiliyor, yada çocuklar sürekli birbirleriyle sürekli kıyaslanıyor bunlar onların ruhunda tahmin edemeyeceğimiz yaralar açabiliyor. Hayat hızlı akarken kendimize 'acaba' sorusunu sorabilmek için çok güzel bir fırsat bence.

Sevgiler,
Sevim

Yazardan okuduğum diğer kitaplar;







37 Yorumlar

  1. Bu yazardan bahsettiğini hatırlıyorum. Sanırım yorum da yazmıştım fakat hâlâ denk getirip okuyamadım. Tekrar not alıyorum:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben seveceğinize inanıyorum yazar günümüz gerçeklerini çok acıdan anlatiyor

      Sil
  2. Nasıl merak ettiriyorsun kitabı var ya....vallahi elimdeki kitap bitse de bunu mu alsam hemen oldum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yazardan bir tane mutlaka oku seç beğen al yukarıda hepsi var :)

      Sil
  3. Teşekkürler tavsiye için, ebeveynlere tavsiye edilen her kitap değerlidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarla tanışırsanız gerçekten seveceksiniz pek çok kitabı aile içi sorunlara yönelik, yukarıda hepsini ekledim benim çok önem verdiğim bir yazar

      Sil
  4. hımms en sevdiğin yazar sayılır artık buuu :)

    YanıtlaSil
  5. Okuyacaklarım listesine alındı bile:)

    YanıtlaSil
  6. merhaba:)
    merak ettiğim bir yazar, yorumun için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  7. Her zaman o çocukların ruh dünyalarını merak etmişimdir. Bu kitap tam bana göre o zaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yazar hep bu tarz sorunlara yineliyor aile ici sorunlar özellikle okumalisin bence

      Sil
  8. kevin hakkında konuşmalıyız adında bir film seyretmiştim. bana onu hatuırlattı anlattıkların o da çok etkileyiciydi. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amerikada bu olaylara sık rastlandığı için pek çok kişi konu etmiştir eserine..
      Sevdiğim eserleri daha guzel anlatıyorumdur belki

      Sil
  9. Ben bu aralar çok fazla zaman ayıramıyorum kitap okumaya ama güzel kitaba benziyor, teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben her gün mutlaka okumaya çalışıyorum

      Sil
  10. yazarı hiç duymamıştım tanışmak güzel oldu. bir de kedinin göbüşünü öper misinizz 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de arkadaşlarımdan duydum 2 yıl kadar oldu vazgeçemiyorum! Öperim tabi ki

      Sil
  11. Yazarın bir kitabını okudum ve kalemini sevmiştim, bu konuda çok iyi. Bu da ilgi çekici ama bu tarz okumayı bıraktım. :/

    YanıtlaSil
  12. Fena konu. Filmleri de oluyor zaman zaman ya. Bir gencin bunu nasıl yapabileceği konusu hep kafamı kurcalamıştır. Okumalı bu kitabı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet işte biraz nedenlerini sorguluyor herkesin kendine dönüp bir acaba demesini sağlıyor bence

      Sil
  13. Kitabın içeriğini çok beğendim Sevim. Senin anlatımınla daha da güzelleşiyor sanki. Teşekkür ederim bu güzel tavsiye için🙏😊🌺🤚

    YanıtlaSil
  14. Empati kraliçesi mi? O ne güzel ünvan :) O ne güzel kedi :)
    Daha önce hiç duymadığım bir yazar kendisi ama bu konulu bir film duymuştum. Daha çocuk yaşta bir insanın nasıl bu raddeye geldiği tüyleri diken diken ediyor, onun için konusunu unutmak mümkün değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın hiç bir kitabını unutmak mümkün değil inan

      Sil
  15. Artık yazarı duyduğum anda aklıma sen geliyorsun :-)

    YanıtlaSil
  16. okumadığım bir kitap not aldım

    YanıtlaSil
  17. Öğretmenler ve ebeveynler için öğrenci, çocuk ilişkisinde empati gerçekten çok önemli. Kitap yorumlarınız için çok teşekürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim hocam sizler gelecek nesiller için çok önemlisiniz

      Sil
  18. Kesinlikle insanlar suçlu doğmaz genetik bir hastalık değil suç ama yaşadıkları ınsanları suçlara itebiliyor ne yazık ki

    YanıtlaSil
  19. Üzücü bir konu ama yazarı merak ettim. Yeni yazarlar keşfetmek her zaman iyi oluyor ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yazarla tanışırsan kolay kolay vazgecmezsin

      Sil