Kitaplar, sanki asla geri dönemeyeceğimiz bir anın tanıkları gibi...


Son günlerde sosyal medyada o kadar çok görmeye başlamıştım ki Kağıt Ev kitabını ilk sipariş listeme ekledim.  Arjantinli yazarın dilimize çevrilen tek kitabı olduğu için ne yazık ki yazar hakkında çok fazla bilgi bulamadan okumaya başladım ve hemen bitirdim Kağıt Ev'i. Evet kısacık bir novella ama içinde dev gibi bir kütüphane barındırıyor aslında.




Üniversitede öğretim üyesi olan Bluma Lennon , elinde çok sevdiği Emily Dickinson şiir kitabıyla kitapçıdan caddeye adım attığında bir arabanın altında kalır ve ölür. Okulda işler devam etmektedir ve başka biri onun yerine bakmaya başlar bir gün Lennon'a bir zarf gelir,  üzerinde gönderici ismi olmayan Uruguay'dan postalanmış büyükçe bir zarf. Bir kitaptır gelen Joseph Conrad'a ait Gölge Hattı.

Kitabın bütün dış yüzeyi çimento kaplıdır ve Carlos'a ithafı yazılıdır. Küçük bir araştırma sonrasında Carlos'un ünlü bir kitap kolleksiyoncusu Carlos Brauer olduğunu öğrenir anlatıcımız. Ve Baruer'in peşine düşer kitabı ona geri vermek belki de biraz Lennon hakkında konuşmak için.

Bu yolculuk sırasında biz 'kitapseverlerin' değişik değişik ruh hallerine tanık olur, kitaplarını karalamalar ile dolduranlar, satır altlarını çizenler, alfabetik sırada dizenler, yazarların ilişkisine göre sıralayanlar , kitaplarına nokta dahi koymadan başka yere not alarak okuyanlar, kitaplardan dolu bir dünya yaratanlar ve bunları hemen bağışlayanlar...

Brauer'in kitapları ile olan ilişkisi ve kitabın neden geri gönderildiğinin peşindeki bu kısa macera gerçekten çok etkileyiciydi. Kısa dedim ama okurken dipnotlara bakmak , kitapta adı geçen yazarları araştırmak isterseniz okumanız günler boyu sürebilir. Ansiklopedi olarak saklayacağım bu kitabı ve içinde geçen kitapları mümkün olduğunca okumaya çalışacağım. Kim bilir böyle yaparsak  Cem Ersavcı'nın kapak fotoğrafındaki o eve bir gün ulaşırız 

 

Sevgiler

Sevim


12 Yorumlar

  1. Ben de Murat Gülsoy'la Ayfer Tunç'un Diyaloglar'ında duydum. Her ikş yazarı da çok beğendiğim için bu kitabı da listeme eklemiştim. Sosyal medyada çok bahsi geçtiğini bilmiyordum. Hemen alayım bari, biter öyleyse:)

    YanıtlaSil
  2. Listeme aldım teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. İçinde geçen kitaplar bilindik miydi?

    YanıtlaSil
  4. Uzun zamandır okuma listemde ama henüz yollarımız kesişmedi.

    YanıtlaSil
  5. Duymamıştım listem hafifleyince devamlı ziyaret ettiğim sen dahil birkaç kitap blogu var bir tur atacağım sizi ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı büyük yayınevleri muhteşem kitaplar yayınlıyor beğeneceğin kitaplar var Derya

      Sil