Fakat sen ihtiyarlığı yalnız senelerle mi ifade edersin...


Öyküleri, bir solukta okunan kitapları çok sevmiyorum aslında, uzun uzun okumak, kahramanlar ile içli dışlı olmak istiyorum.   Doğumundan ölümüne kahramanla birlikte olduğum 500 600 hatta 1000 sayfalık romanların sayfalarında kaybolmak mutlu ediyor beni. Ama arada sırada o yoğun kitapların arasına küçük nefesler almak için ekliyorum incecik eserleri. Bu yıl için bu eserlerin büyük çoğunluğunu Yordam Kitap ' Bir Solukta Klasikler' dizisinden seçtim. Hem klasik eserlerin o büyük yazarlarını okumak hem de bir oturuşta  bitecek olması cazip geldi açıkçası...




Bugün bir solukta okumak için Duka ile Karısı'nın seçtim. E.T.A. Hoffmann'ın eseri. Alman yazar 1776-1822 yılları arasında yaşamış, yani 200 yıl önce ölmüş ama yazdıkları hala nasıl bu kadar güncel anlayamıyorum. Yazarın daha önce Matmazel De Scudery adlı klasik polisiyesini okumuş onu da çok sevmiştim. (Buyurun burada)





 Duka İle Karısı Venedik'te geçen biraz macera ama çokça aşk öyküsü. Daha doğrusu bir sergideki bir tabloda mutlulukla poz veren o süslü insanların gerçek hayat hikayesi.

Venedik işgal altındayken ölen Duka yerine 80 yaşına gelmiş Marino Falieri getirilir. Tahta çıkmaya gelirken deniz adeta taşar ölümle burun buruna gelir , bu durumdan onu hastalıktan yeni iyileşmiş gemici Antonio kurtarır. Bu yaşlı, sinirli Duka tahta çıktıktan sonra  ilk iş olarak 19 yaşındaki güzeller güzeli Annunziata ile evlenir. Antonio'nun gerçek kimliği, Annunziata'nın geçmişi bu hikayeyi şekillendirir.

Klasiklerden korkan pek çok kişi var biliyorum. Ama böyle eserler ile bence korkunuzu yenip siz de o büyülü dünyaya dalabilirsiniz Üstelik çeviri de enfes.

Sevgiler
Sevim


16 Yorumlar

  1. kahramanla arkadaşlık kurunca öykülerde erken veda hissine kapılıyorum ben de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle ama hep 500 sayfa ve üzerinde okuyunca arada nefeslenmek böyle öykülerle çok iyi geliyor

      Sil
  2. Bilmediğim bir kitap daha. Bazen ince kitaplar da yorucu olabiliyor ama. Ben bir kitabın içine giremedim mi epey kasıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu seri yeni ama... Bir kaç aylık ve çok keyifliydi. Zaten yazarini da seviyordum. Bir de çevirisi güzel olunca ben severek okudum

      Sil
  3. Kitabı hiç bilmiyordum, klasikleri severim ama E.T.A Hoffmann'dan hiç okumadım. Her iki kitapta güzel görünüyor not aldım bakacağım. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. Gerçekten keyifli Gul hanım kısacık zamanda okunuyor ve mutlu ediyor.

    YanıtlaSil
  5. Venedik’i görmüş müydün :)

    YanıtlaSil
  6. Klasik eserler her daim okunulacaklar arasında bir numaradır.

    YanıtlaSil
  7. Aldım listeye teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  8. Haklısın ara sıra minik dinlenmelik kitaplar okumak iyi geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynı karakterler ile uzun yaşayınca incecik kitaplar soluklandiriyor

      Sil
  9. oyyy bunu da okuyayıım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu 1 saatcik ancak hemen biter çok guzeldi

      Sil