Onu çok seven bir kadın yoksa erkeğin iyi olması fazla bir işe yaramaz...


Bir kadın düşünün , kitap yazabilmek için erkek adının arkasına sığınmış olsun Marian Evans böyle bir kadın işte...Ingiltere'de yazdıklarının sırf kadın olduğu için değer görmemesini önlemek için muhtşsem  çözüm bulan bence harikulade bir kadın.

Kocasının adını kullanarak pek çok kitap çıkartan Marian nam-ı değer George Eliot'un Middlemarch romanın adını pek çok yerde duyuyordum. Bir aya yakın süren bir okuma maratonu ile tamamlayabildim bin sayfalık Middlemarch'ın. 




Bir kasabada yaşananları anlatan nefis bir eser, kasabanın rahibi, belediye başkanı, doktoru, en güzel genç kızı, en zengini ve onun yeğenleri ,işsizi hepsi bizim romanımızın baş karakterleri. bu karakterlerin yaşamlarını okurken onlarla dost olurken bir yandan da Viktorya Dönemi olaylarına tanıklık ediyoruz.  

Dorothea, Fred, Lydgate, Mary Sir Cahattam, Ladislaw hayatını uzun süre yaşamak çok keyifliydi.  Ben 'tuğla gibi' diye tabir edilen romanları daha çok seviyorum. İçindeki tüm karakterleri hayatıma alıyor, yada onların hayatına gidiyor, bir süre onlarla birlikte yaşıyorum. Kitabın son sayfasını kapatınca da özlemeye başlıyorum hepsini.

Herkese tavsiye ederim demem zor ama yoğun bir edebiyat tadı almak isteyenleri çok mutlu edecek onu söyleyebilirim. Alın yavaş yavaş Middlemarch'a doğru yola çıkın bence.

Sevgiler
Sevim

Dinlemek isteyenler için podcast yayınım



  • Çok Önemli Not : Yapı Kredi Yayınları çevirisi harikulade

20 Yorumlar

  1. Eski eserleri okumayı daha çok seviyorum son zamanlarda.Teşekkürler tavsiye için.

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. Tuğla gibi kitap sevenler için muteşem

      Sil
  3. Middlemarch'ı duydumdu ya hacmini bilmiyordum, tırstım:)
    Ama Avrupa dönem filmlerini sevdiğim gibi romanlarını da severim. İyi yazılmışsa alıp götürür okurken..selamlar.

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir kitaptı, bayılmıştım, kaçırmamak lazım. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. bbc kültürdü sanırım ingiltere tarihinin en iyi kitabı seçilmişti. ben de yky çevirisini okumuştum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur tarihi gerçekleri roman içinde anlatmis

      Sil
  6. Olduğu gibi, yaşadığı dönemi anlatmış olan kitapları seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekleri kabul etmek ve edebiyatla aktarmak muhtesem

      Sil
  7. Yazarı ve kitabı duymamıştım. Teşekkür ederim. Eski kitaplar kütüphanede oluyor, bunu bulabilirim sanırım.

    YanıtlaSil
  8. 1000 sayfa! Wow! Merak ettim doğrusu. Çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  9. Karakterlerin zenginliği ve bu kitapta tartışılan şeyler okumak için özel bir çekicilik haline geliyor. Bu harika kitabın tavsiyesi için teşekkür ederim.
    Endonezya'dan selamlar.

    YanıtlaSil