İyi kitapların ömrü hepimizinkinden uzundur...



Paul Auster'in ilk gençlik yıllarını anlattığı Cebi Delik kitabını okurken , ilk kitabının bir dedektiflik hikayesi olduğunu hatta bunu kendi adı ile bile yazmadığını okuyunca bu kitap ülkemizde yayımlanmış mıdır acaba diye araştırdım ve mutlu sona ulaştım. Can Yayınları tabi ki atlamamış  Köşeye Kıstırmak'ı 


Max Klein savcılık ofisinden ayrılmış , özel dedektiflik yapmaktadır. Eşinden boşanmış, hayatı boyunca da çok büyük bir başarıya imza atmamıştır. Lise ve üniversite yıllarında beyzbol oynamışsa da vasat bir oyuncu olmaktan öteye gidememiştir.

Bir gün ofisinden içeri giren kişi onu şoke eder. Kısa bir süre öncesine kadar ülkenin en iyi beyzbol oyuncusu olan ama geçirdiği trafik kazası nedeniyle sakat kalan Geroge Chapman. Oyuncu bir tehdit mektubu almıştır, mektupta açıkça öldürüleceği yazmaktadır. Tabi ki ölmek istemeyen Chapman Kleni'i mektubu yazan kişiyi bulması için tutar ama aradan 24 saat bile geçmeden Chapman ölü bulunur. Muhteşem, iyilik sever  olarak tanınan yıldızın düşmanını aramak Klein'e düşer.

Sonunu Cebi Delik kitabından biliyor olsam da ben çok severek okudum, çok sevdiğim bir yazarın ilk kitabı olması bile okumaya değer kılıyor bence.

Sadece beyzbol hakkında bilgimin sıfır olması nedeniyle bu spor ile ilgili detayların yazdığı satırları okurken konuya adapte olamadım ama o da yazarın hatası değil oyunu biz hiç bilmiyoruz ne yapalım.

Sevgiler
Sevim


21 Yorumlar

  1. Selamlar..Auster'i çok severim ama bu kitabını okumadım.

    YanıtlaSil
  2. Okunası kitaplardan biri daha. Teşekkürler canım ☺️🤚

    YanıtlaSil
  3. Bir kitabını okumuştum ama bunu okumamıştım umarım kısa zamanda bunuda okurum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk kitap olduğu için tavsiye ederim gerçekten

      Sil
  4. Okumuştum bunu. Paul Aster kitaplarını çok severek okuyorum,sonra hiç hatırlamıyorum :D

    YanıtlaSil
  5. Okuduğum ikinci Paul Auster kitabıydı, sevmiştim ama çok uzun zaman oldu detaylar biraz bulanık:) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. güzel kitaptı, bi solukta okunabilecek türden.

    YanıtlaSil
  7. Auster'in ilk kitabını okudum sadece... Bu da listemde.. Sırayla hepsini okuyacağım :)

    YanıtlaSil
  8. Yazarın bu kitabını ben de hiç duymamıştım.

    YanıtlaSil
  9. evet kişini yazmasının nasıl değiştiğini ilelediğini bakış açısının farkını görüyorsun ilk kitabı okuyunca

    YanıtlaSil
  10. az bilinen bir kitap zaten

    YanıtlaSil
  11. okumadım okurum belkuuu :)

    YanıtlaSil
  12. Tehdit mektubu aldıktan az sonra öldürülmesi merak ettiriyor, okumak isterim Sevimciğim, çok teşekkürler:) Sevgiler.

    YanıtlaSil