Gölgeler





Blog takipçilerim okuduğum kitapları anlatırken onlara kendimce başlıklar verdiğimin farkındadır herhalde. Gölgeler'i okuduktan sonra başlık düşündüm ama bulamadım bu yüzden kendi adıyla kaldı ne yazık ki. 

Çıktığı günden bu yana hep alıp okuyayım diyordum , iki yıl sonunda nihayet okudum. Okudum ama keşke okumasaydım da Zülfü Livaneli hep sevdiğim edebiyatçılar arasında kalsaydı diyorum. 

Hemen hemen bütün kitaplarını büyük bir keyifle okudum şimdiye kadar, Mutluluk, Son Ada, Leyla'nın Evi , Elia İle Yolculuk, Yaşar Kemal, Kardeşimin Hikayesi... Konstantiniyye Oteli kısmen daha az keyif aldığım bir kitabıydı diğerlerine göre. İşte Gölgeler aslında bu romanın içinde bir bölüm olarak düşünülmüş sonradan ayrı bir kitap olarak yayımlanmış. 

Bu bir roman değil aslında şehrengiz. Şehrengiz nedir derseniz Divan Yazını'na bir kentin, bir kadının, bir erkeğin güzelliklerinin anlatıldığı koşuk yapıt.

 İşte Gölgeler'de de İstanbul anlatılıyor doğal olarak. Anlatıcılar Fatih Sultan Mehmet, Atatürk, Halide Edip, Yahya Kemal , Reşat Nuri, Nazım, Sabahattin Ali, Kemal Tahir, Orhan Kemal, Orhan Veli, Yaşar Kemal, Attila İlhan, Cemal Süreya, Ece Ayhan ve Ülkü Tamer.

İşte bu kişiler önce otelin balo salonunda sonra da dışarıda sohbete başlıyorlar ama kendi isimleri ile değil, müstar alarak. Müstear da takma ad  demekmiş efendim kitap sayesinde edindim bu bilgiyi mahlas bilirdim de müstear duymamıştım.

Kitap 110 sayfa olarak gözükse de punto ve resimlerle bu hale getirilmiş 40 sayfa tutmaz sanırım normal baskı yapılmış olsa.

Bu kadar değerli ve özel isimleri sırf ticari kaygı ile kullanılmış olmasını ve kopuk kopuk diyalogları ne yazık ki hiç sevmedim. Livaneli gibi bir edebiyatçıya da bu ticari kaygıya ortak olmayı ne yazık ki hiç yakıştıramadım.

Mutlaka okumak istiyorum derseniz siz bilirsiniz elbette ama ben mutlu bir okuma deneyimi yaşamadım. Karar sizin

Sevgiler
Sevim

23 Yorumlar

  1. böyle hayal kırıklığına uğramak kötü oluyor gerçekten:(

    YanıtlaSil
  2. daha hiç okumadığım bir yazar, bu kitabını okumayım barik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bunu okuma :) Son Ada oku yaa o çok güzel

      Sil
  3. Yazarın şu anda Serenad adlı romanını okuyorum. Güzel gidiyor, diğer pek çok kitabını da beğeniyle okumuşumdur. Gölgeleri'i okumadım. Benzer ticari kaygı Ahmet Ümit'in son romanında da var sanırım. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. serenad da sevdiklerimden. Yazar elbetteki para kazansın hata çok çok kazansın ama tek amacı da 40 sayfalık kitaptan para kazanmak olmasın ya

      Sil
  4. Zülfü Livaneli hiç okumadım ama okumak çok istiyorum. Bu kitabının beklentilerinizi karşılamadığına üzüldüm.

    YanıtlaSil
  5. Kitapyurdu'nda dikkatimi çekmişti. En az 60 kitabı var. Livaneli'nin önceliği müzik olmalı bence. İncelemen ve önerilerin için teşekkürler Sevkoz. Okunmayacaklar listeme girdi;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazar olarak severim ben ama önce kitapta bölüm düşünüp hadi bunu kitap yapalım da para kazanalım benim içime sinen bir duruş değil

      Sil
  6. Birkaç kişiden daha size benzer yorumlar okudum, o yüzden okuma listemde gerilerde yer alan bir kitap :)

    YanıtlaSil
  7. son kitap yazıma bi baksanaaa :)

    YanıtlaSil
  8. bunu okumayacağım o halde :) yorumuna sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. böyle bir yazarı kötülemek istemem hatta haddim değil ama :((

      Sil
  9. ben de tüm kitapları var ama bu hariç. şöyle bi karıştırıp bana göre olmadığından elim gitmemişti almaya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben ilk reklamı yapıldığında ne kadar heyecanlanmıştım :(

      Sil
  10. Bu tarz ben de pek sevmem. Okumam sanırım ☺️

    YanıtlaSil
  11. O halde bende okuyacağımı sanmıyorum. Yorumun için teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  12. Zülfü Livaneli'yi çok severim. En sevdiğim yazarlardan biridir ama son üç kitabını da beğenmedim. Sırf çıkarmış olmak için kitap yazmaya başladı sanki. Keşke birkaç yıl ara verse ve bize dolu dolu bir kitapla dönse. Öbür türlü sadece para kazanmayı düşündüğünü düşünüyorum. 40 sayfa tutacak kitabın 30 lira olması bunu düşündürüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence de sanatçıların bazen durması lazım dinlemesi lazım iç sesini

      Sil