Hepimiz ölüm karşısında eşitiz...


Sanırım iki yıldır okumak istiyordum Lord Jim'i. Konusu çok ilgimi çekmişti sosyal medya hesaplarında yorumlarında. Joseph Conrad'ın bu çok övülen kitabı ile tanıştım nihayet. 400  sayfalık bir eser. İş Bankası Modern Klasikler serisinden almıştım ama çevirisinde pek çok yerde takıldığım için Can Yayınlarından e kitap olarak da satın almak zorunda kaldım ama her ikisinin de çevirisinde o kadar şüpheye düştüm ki çok mutlu bir okuma yaptığımı söyleyemem bu sebeple. 





Jim çok severek başladığı kaptanlık mesleğinde, Müslümanları hacca götürmek için çıktıkları bir seferde çok büyük bir hata yapar, suç işler ve yargılanmaya başlar. Jim'in yargılanması sırasında kaptanlık belgesi iptal edilince dava sırasında tanıştığı  Marlow genç Jim'e iş bulur. Ama Jim yaptığı hata ile o kadar doludur ki bir çok iş değiştirir. En sonunda yine Marlow'un yardımıyla Malay'ların yaşadığı Patausan 'da iş bulur ve yerlilerle birlikte burada yaşamaya onlara önderlik etmeye başlar. Burada da bir sınavdan geçecektir.

İşte bu dava sırasında tanıştığı Marlow'un Jim ile ilgili anılarını anlattığı bir anlatıcı var romanda. Ama anlatıcı bir anda Marlow, bir anda Jim oluyor. Ve günümüzü anlatırken oradaki bir kahramandan yola çıkarak günler sonrasına yada günler öncesine dönüyor Conrad roman boyunca. Jim 'in Patusan'a gidip yeni bir hayata başladığı yere gelene kadar romanın 3/4 ünü okumanız ve pek çok karakteri tanımanız gerekiyor. Bu da beni Jim'den ve onun psikolojisinden uzaklaştırdı açıkçası.

Çok isteyerek başlamama rağmen çok sevdiğim romanlar arasında yer almadı Lord Jim. Ama yine de edebi açıdan, karakter derinlikleri açısından çok değerli bir roman olduğu da gerçek.

Sevgiler...
Sevim




25 Yorumlar

  1. İlginç bir konusu varmış ama duymamıştım bu kitabı.

    YanıtlaSil
  2. Merak edip hayâlkırıklığıyla karşılaşmak iyi olmuyor. Şahsen bir kitabı yarım bırakma huyum da yok, böyle bir durumla karşılaşınca "Bunun yerine başka bir ley okuyabilirdim" diye diye devam ediyorum:) Gereksiz bir şey aslında. Bu kitap için konuşmadım tabii, Lord Jim'i okumadım.
    Keyifli okumalar diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben artık bırakıyorum zaman kısa okunacak kitap cok

      Sil
  3. beklentinizi karşılamamasına üzüldüm, biraz kendimi buldum ben kitapta hatalar üzerine iş değişikliği kısmında, neyse ki seçimlerimin sonuçları daha kötü olmadı şükretmek lazım

    YanıtlaSil
  4. okumadıydım bunuu. hımm çok kayıp deeğil yanii.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok aşırı sevmedim ama seven de cok

      Sil
  5. Sarmayınca hiç devam edilmiyor.

    YanıtlaSil
  6. gözüm korktu Sevim Hanım:))

    YanıtlaSil
  7. Karanlığın Yüreği'de benzerdi, bende çeviriden hoşlanmamıştım. Belki İletişimden denenebilir ama açıkçası denizcilik konulu kitaplarından biraz soğudum. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. B3lki de denizcilik kitaplarını sevmiyorumdur ben de

      Sil
  8. Uzun zamandır okuma listemde. İnşallah bu sene. Hoş hangi birini okuyacaksam.

    YanıtlaSil
  9. güzel yazınız için sizlere teşekkür ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduğunuz için ben teşekkür ederim

      Sil
  10. Konu gerçekten ilginçmiş. Bu yazıyı okurken nedense aklıma Victor Hugo'nun Sefiller kitabı geldi.

    YanıtlaSil
  11. Beklentimin altında kalınca üzülüyorum

    YanıtlaSil
  12. kırmızı pazartesiiiii hihihi :)

    YanıtlaSil
  13. Okumadığım bir kitap. Evde kalın birkaç roman vardı bugünlerde onları bitirmeyi hedefliyorum ☺️

    YanıtlaSil