Gerçekleşmeyecek mucizeleri daha ne kadar dilemeye devam edeceğim ?



Sayesinde Mısır tarihine hakim olduğum bir yazar Necib Mahfuz. Ülkesinin tüm siyasi olaylarını açıklıkla romanlaştırıyor, korkmuyor, beğenmediği liderleri kıyasıya eleştiriyor, yada sevdiklerimi destekliyor kahramanları aracılığıyla.





Başkanın Öldürüldüğü Gün novellasında daha yakın tarihi Enver Sedat dönemimin son günlerini anlatıyor, Mısır'ın dışa açılmasını bu dışa açılmanın vurduğu piyasaları ve karnını zor doyuran halkı. 

Üç ana kahramanının kendi ağızlarından anlattıkları ile ilerliyor hikaye. Ravza Muberak, nişanlısı Elvan Muhteşim, Elvan'ın dedesi Seyid Muhteşim. Parasızlık sebebiyle evlenemeyen nişanlıların bir kaç ayını okuyoruz kitapta. 

Başkanın Öldürüldüğü Gün ismi tek bir günü anlatıyor gibi gelse de öyle değil aslında. Genç nişanlıları gizlice ayırmaya çalışan patronları Enver Ellem, aileleri öyküde geçen  bu bir kaç ayın parçaları oluyor ve sonunda hepsini bir noktada topluyor sanki.

Arka kapağını okuduğunuzda sanki Enver Sedat'ın vurulduğu günü olan olayları okuyacağım hissine kapılmıştım. ilk gün olaylar yaşanıp ertesi güne dönüp ölüm olmayınca şaşırdım hatta , meğer tam tersiymiş olaylar ölüm günü başlamıyor Enver Sedat öldüğü gün bitiyormuş. 

Diğer romanlarına göre sayfa sayısının azlığından belki kahramanlarını daha yüzeysel buldum , iç dünyaları çok açmamışlardı sanki. Kahire Üçlemesindeki gibi yakınlık kuramadan , onları yanımda hissedemeden kitabın son sayfasına geldim gibi hissettim.

Çevirisi son derece iyi olan bir romandı. Külliyatının tamamını okumak istediğim yazardan olan Mahfuz'u tanıyın mutlaka

Sevgiler
Sevim

19 Yorumlar

  1. Hiç okumadığım bir yazar, ilk kitabını aldım bakalım ne zaman okuyacağım :)

    YanıtlaSil
  2. Mısır'ın yakın tarihi ilgimi çekmişti önceleri

    YanıtlaSil
  3. Tam sevdiğim yazar tipi. Ülkesinde yaşananları romanlarında anlatan.

    YanıtlaSil
  4. İlk kez duydum. Listeme ekledim. Çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  5. Teyze düzgün kitap öner de okuyalım. Sırf kitap okuyorum demek için okunacak kitaplar koymasan keşke şuraya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki evlâdım senin için Ayşegül Tatilde anlatırım haftaya onu alıp okursun ..

      Sil
    2. Bu kadar seviyesiz bir yorum görmemiştim daha önce... Saygı desen saygı yok, bilgi desen bilgi yok. Üstelik ismini yazacak cesareti bile yok. Ben olsam yayınlamazdım bu yorumu

      Sil
  6. hımm peki sayende okuyum bu yazarı oluuur :) necip mahfuz tatilde hihi :)

    YanıtlaSil
  7. Mısır hep ilgi çekiyor yıllardır bu kitabı okumamıştım ve ilk defa duydum okumaya çalışacagım

    YanıtlaSil
  8. son yazımdaki etkinliği sen de yapsana noluur :)

    YanıtlaSil
  9. Bu virüs günleri en iyi kitap-dizi-blog okuyarak geçiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu yazının yorumlarını neden görmedim acaba

      Sil
  10. Ilginç bir kitap gibi. Aklıma olsun 😊

    YanıtlaSil