Değişim

Genç Bir Doktorun Anıları ve Usta ve Margarita 'dan  sonra üçüncü Bulgakov kitabımı da okudum. Tarz olarak Usta ile Margarita'ya benzeyen, yazarın hiciv dünyasını yansıtan kısacık bir roman Köpek Kalbi...






Aç , sefil, sürekli kapıcıların dayak attığı sokak köpeği Şarik ile başlıyor roman. Kendini anlatıyor Şarik sıkıntılarını, yaşadığı zor günleri. Bu zor günler bir anda son buluyor onun için, Filip Filipoviç bir parça sucuk ile evine götürüyor Şarik'i, sıcak, temiz ve her an yemek bulabildiği bir eve. Şarik kendini cennete sanıyor ilk günlerde ama sonra gerçeği anlıyor. Filip Filipoviç bir deney yapmak için seçmiş onu. Bir kaç saat önce bıçaklanarak ölmüş, hırsız , alkolik , kapkaççı bir gencin er bezler ve hipofiz bezlerini bir ameliyat ile naklediyor Şarik'e ve işte her şey bir anda değişiyor. Bu değişim herkes için kötü sonuçlar doğuruyor.

Kitap ile ilgili yorumlara baktığınızda Dr Filip Filipoviç'i Lenin, ameliyat ise Rus Devrimi olarak simgelendiğini yazdığını göreceksiniz. Mutlaka doğrudur bu yorumlar ancak kitabı okuyan birinin bu sonuçlara varması için Rus Tarihini iyi biliyor olması, devrimlerin halk üzerindekini etkilerini okumuş olması gerekir. Durgun Don gibi tam da bu devirleri anlatan 4 ciltlik bir eser okumuş olsam da ben bu tarz yorumları sevmediğimi söylemiştim daha önce . Benim için önemli olan kitabı okuduğumda ne hissettiğim. Bu yüzden kendimce yorumumu ekleyeyim ben.

Kitapta çok büyük bir değişimden söz ediliyor ve aslında bu değişim Şarik için çok iyi olabilir, artık sokaklarda yatmak , bir parça et için dilenmek zorunda kalmayacak. sıcak ve büyük bir evde istediği gibi yaşayabilecek ama sonuçlar istendiği yada hayal edildiği gibi olmuyor çünkü Şarik'in köpek kalbi bu fiziki değişimlere hazır değil, kaldıramıyor bu iyi ortamı. Tıpkı eğitimsiz, bilgisiz birine bir anda piyangodan para çıkıp ; maddi olarak sınıf atlaması ve atladığı bu sınıfa uyum sağlayamaması gibi. Yada hakketmediği halde, o göreve uygun olmadığı halde bir takım kişisel çıkarlar uğruna yönetici yapılan birinin o görevi yaparken altlarına da, kendini o göreve getiren üstüne de kan kusturması gibi ...

Kısacası benim anladığım büyük değişimlere eğer kalben, ruhen , fikren hazır değilseniz bunu kaldıramazsınız. Kalbiniz köpek kalbi ise insan bedeninde seçtiğiniz görev kedi öldürme müdürlüğü olur..

Sevgiler
Sevim

22 Yorumlar

  1. Biraz ağır olacak ama ben kitabı "hayvan dahi olsan karaktersizleştikçe makam sahibi olabilirsin" şeklinde anlamıştım. Ayrıca kitabın kara mizahını beğenmiştim.

    Rahatlıkla tavsiye edilebilecek bir eser bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hausa kesinlikle iyi yorum ben işte böyle yorumları seviyorum senin ne anladığın önemli benim için yazarın 1925 te Lenin i kastetmesi o kadar önemli degil

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Aaaa sizin gibi iyi okuyan birinin okumamış olmasına şaşırdım okuyun bence de

      Sil
  3. Okuma listemde ama hala alıp okuyamadım, yazınızla öne çekme vaktim gelmiş dedim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bulgakov enteresan bir yazar, çağının çok ilerisinde seviyorum ben okumayı

      Sil
  4. Bulgakov'un okumadığım bir kitabı. Çok geç kalmışım ama neresinden dönsen kâr :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaman yetse de her şeyi okuyabilsek ama olmuyor ki

      Sil
  5. Bu sene okuyacaklarım arasında inşallah.

    YanıtlaSil
  6. köpek kalbi süfer, okuduydum, diyerlerini de okurum işallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AAA Usta ve Margaritayı okumadın mu şaşırdım doğrusu

      Sil
  7. toplu cevap günü. özledin mi blogunuuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet böyle çok iyi oldi haftada 3 gün yapayım diyorum

      Sil
  8. Elde edilen yetki, taşınan sorumluluktan fazlaysa güç zehirlenmesi kaçınılmaz oluyor. Güç zehirlenmesi önce karşıdakileri, sonra da bululnduğu bünyeyi zehirliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yetki verdiler deliye geldi .... halıya:))) gibi

      Sil
  9. Usta ve Margarita bekliyor okumamı :)

    YanıtlaSil
  10. Yanı bilince daha anlaşılır ama herkes her donemi bilmek zorunda değil sadece kitap olarak okuyabilirsin

    YanıtlaSil
  11. Kedi öldürme müdürlüğü. Enteresan bir ifade olmuş 👍

    YanıtlaSil