Hayvan Çiftliği


Hep erteliyordum, sanırım distopya okumak istemiyordu canım ama öyle bir zamanda okudum ki, işte dedim şimdiyi bekliyormuşum. Blogumu takip edenler biliyor uzunca bir zaman Durgun Don okuyup, Kazaklar ve Bolşevikler arasında kaldım. Hayvan Çiftliği de herkesin bildiği üzere Stalin dönemi eleştirisi, iki kitap birbirini çok güzel tamamladı. 




Jones'un çiftliğindeki hayvanlar ; Koca Reis, Boxer, Clover, Benjamin, Moses, Sonwball, Napelon ,Squealer çok çalışmaya az yeme itiraz edip ayaklanıp kendi başlarına çiftiliği idare etmeye kalkarlar.  Herkesin eşit olduğu bir düzen kurulur. Bütün dertlerinin 'insan' olduğuna karar verip iki ayaklılar kötüdür, dört ayaklılar iyidir felsefesi ile çok çalışırlar ama çok mutlu olurlar.

 İlk günler her şey çok güzeldir , hepsi birbirine yoldaş !!! olmuştur.  Ama zamanla bu yoldaşlık sarsıntıya uğrar, daha zekiler kendilerini daha eşit görmesi ile o mutlu günler gerilerde kalır.

Bir Peri Masalı sunuşu ile Can Yayınlarından çıkan bu Hayvan Çiftliği, yazıldığı zamanda Stalin eleştirisi olsa da hangi devirde okursak okuyalım mutlaka birilerini temsil ediyor olacak hayatımızda. Şimdiye kadar okumadıysanız mutlaka ama mutlaka okuyun. Boşverin Ekim Devrimini, Rusyayı, Stalin'i siz; sizi kendinden daha eşit görenlerin yerine koyun Napelon'u öyle okuyun

Sevgiler
Sevim

22 Yorumlar

  1. Bu kitabı çok sevmiştim. Her dönemde ayrı çağrışımlar yaptırıyor insana...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle her ortamda üstelik iş aile siyaset

      Sil
  2. Hayvan Çiftliği benim de iki defa beğenerek okuduğum bir kitaptı. Blogumda kitap hakkındaki düşüncelerimi 18 Ekime paylaşmıştım.

    YanıtlaSil
  3. Çok başarılı bulduğum, beğendiğim bir eser.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yıl okuduklarım için de en sevdiklerinden biri oldu

      Sil
  4. hepimiz eşit ama bazılarımız daha eşit hıhım :)

    YanıtlaSil
  5. Bu kitap okullarda zorunlu olarak okutulmalı bence... O kadar önemli

    YanıtlaSil
  6. İnsanlar hiç mi değişmez? Farklı zamanlarda, farklı toplumlarda yaşananlar ne kadar benzer...

    YanıtlaSil
  7. her dönemde güncel kalması çok hoş.

    YanıtlaSil
  8. Okumayan bir ben kaldım sanırım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de geç okutmanlardanım olsun okursun

      Sil
  9. Bir zorbayı gönderip, yerine başka bir zorbayı koyarlar. Farkında olmadan.

    YanıtlaSil
  10. Bende de e kitap olarak var bir türlü sıra gelmedi 😅

    YanıtlaSil