Güzel bir kadın, çirkinlikleri ustaca gizleyebilen kadındır...



Erdal Öz ile tanışmam 1992 yılında liseyi bitirdiğim yaz ' Gülünün Solduğu Akşam ' kitabı ile olmuştu, belki de o yıla kadar okuduğum en derin en anlamlı kitaptı, yetişkinliğe geçişimin ilk kitabı , işte bu yüzden de anlamı çok büyüktür Erdal Öz'ün benim için. Geçtiğimiz günlerde yazarın bir başka yapıtından bahsederken ne kadar uzun zamandır kendisini okumadığımı fark ettim ve elime aldım Odalarda'yı... 





O ince görüntüsünün altında çok derin bir deniz yatıyor bu romanın, en önemli özelliklerinden biri Erdal Öz'ün yayımlanan ilk eseri olması 1960 yılında yazar henüz 25 yaşındayken o yılların en büyük yayın evi Varlık tarafından basılmış. Çok başka bir özelliği daha var bu romanın, Can Yayınları tarafından yapılan yeni baskısında  've' hiç geçmiyor. Nurullah Ataç'ın 've' Türkçe değildir demesinden etkilenen Erdal Öz roman boyu bu bağlacı hiç kullanmadan yeniden düzenlemiş cümle yapılarını. 

Gelelim konusuna; aslında hiç de ilgi çekici bir konu değil, sıradan silik, bizim şu an daha çok kullandığımız tabirle 'ezik' bir adamın altı yedi ayını anlatıyor. Ama elinize alınca bıraktırmayacak kadar muhteşem bir dil , muhteşem bir edebiyat şöleni var bence.

Roman boyunca adını hiç söylemeyen bir kahraman anlatıyor bize tüm hikayeyi, kahvede tanıştığı yabancı ve taşındığı evin sahibesi bu romanın kahramanları... Okuma süresi boyunca adını hiç bilmediğim bu kasabada  adını hiç bilmediğim kahramanın yerine koyarak dolaştım ben, kahramanın yerinde düşündüm , adım attım, onun söyleyemediklerini söyledim diğerlerine.

2019 yılı içinde okuduğum en iyi 5 romandan biri oldu Odalarda kesinlikle. Can Yayınlarını bize armağan eden Erdal Öz'ün bu romanı edebiyat lezzeti almak isteyen herkes tarafından okunmalı..

Sevgiler
Sevim

25 Yorumlar

  1. Ben de uzun zamandır Erdal Öz okumadığımı farkettim. Anlatımınız çok merak uyandırdı. ''Ve'' bağlacı olmayan bir anlatımla edebiyat şölenine hazırım o halde. Listeye ekledim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. "Ve" bağlacını sık kullanan ve kullanmayan yazarlarla ilgili bir yazıyı yeni okudum:) Nazım Hikmet sık kullananlardan mesela. Odalarda'yı okumadım, ben de listeme alıyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve Türkçe değilmiş bana en ilginç gelen kısım buydu

      Sil
  3. Tanıtımından etkilenmemek mümkün değil. Teşekkür ederiz Sevim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yildizim beni mime davet etmişsin ama.kafam çok yerinde değil ilk fırsatta yapacagim

      Sil
  4. hımmm erdal öz çok iyi tabiii yaa. ama bunu okumadım. çokzel diyon pekuuuu :)

    YanıtlaSil
  5. Erdal Öz hiç okumadım ben :( "ve" bağlacı hikayesi de ilginçmiş :)

    YanıtlaSil
  6. Aslında o sıradan hikayelerde çok şeyler var. Hele yazar bunu çok iyi yazmışsa. Erdal Öz’de çok güzel yazmış demek ki. İlgimi çekti. Okumam lazım.

    YanıtlaSil
  7. Gizemli bir romanmış, kahramanları ve mekanları neden gizlerle anlayamıyorum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. erdal öz'ün sular ne güzelse'si favorimdir. bunu de edinmek isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de onu okumadım listeme aldım bakacağım e kitaplara hemen

      Sil
  9. Harika bir tanıtım yazısı olmuş.Baya merak ettim 😊

    YanıtlaSil
  10. Erdal Öz'ü Can Yayınları'nın kurucusu olarak biliyorum ama bir kitabını okumak kısmet olmamıştı. Yorumundan sonra Odalarda'yı okuma listeme aldım. Yaralısın, Türk edebiyatının en iyi 100 romanı arasında gösteriliyormuş. Onu da çok merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaralisin 2. Tekil şahısla yazılan nadir romanlardanmis

      Sil
  11. Erdal Öz'ü hiç okumamıştım. İlk tanışmamız için güzel bir öneri oldu bu. Teşekkür ediyorum bu güzel tanıtım için :)

    YanıtlaSil
  12. Gülünün Solduğu Akşam en değerli kitaplarimdan

    YanıtlaSil
  13. Odalarda kitabını duydum ama henüz okuyamadım ☺️

    YanıtlaSil