Yazmak, düşünüp hissedebilen insanların harcıdır..


Külliyatında bir kitap daha ilerlediğim Mısır'ın dev kalemi Necib Mahfuz... Üst üste iki romanını birden okumak yine çok iyi geldi bana. Her zaman ki Mahfuz tarzı, Mısır sokakları, Mısır halkı, onların , iç dünyaları ve siyaset...





Miramar ; İskenderiye'de bir pansiyon. Romanda; bu pansiyonun  sahibi Mariana müşteriler  (çok yaşlı Emir Vecdi , çapkın Hüsnü Allam, çekingen Mansur Bahi, genç ve tutkulu Serhan el Beheri) ve güzel hizmetçi Zühre var. Müşterilerin geçmişleri, iç dünyaları, yaşamları ve her şeyden önemlisi Zühre ile olan ilişkileri anlatılıyor. Mahfuz'un her romanın da olduğu  gibi Vafd Partisi, Said Zangul adını sıklıkla görüyoruz. Devrim ülkenin tüm ruhunu değiştirmiş, bunu karakterleri ile öyle güzel hissettiriyor ki yazar. 

Zühre'ye aşık olan Serhan el Beheri de devrimden konuşuyor, artık seksenlerine gelmiş olan yazar Emir Vecdi de. Hatta köylü, okuma yazması olmayan Zühre de devrim ile ilgili fikirlerini söylüyor. 

Her şeyini iç savaşlarda kaybetmiş olan pansiyon sahibesi Mariana bütün müşterileri ile iyi ilişkiler içinde ama içten içe Zühre'nin gençliğini güzelliğini kıskanıyor gibi geldi bana

İnsanları anlatan bir roman okumak istiyorsanız Miramar tam da size göre

Sevgiler
Sevim 

17 Yorumlar

  1. Duymuştum bu romanı Sevim ciğim. Bir ön bilgi oldu. Teşekkür ederim. 😊🌷🤚

    YanıtlaSil
  2. Duymamıştım ben güzele benziyor. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Necib Mazhfuz ile tanışan kolay vazgeçemez

      Sil
  3. İlk defa duyduğum bir yazar ve kitabı. Otele (pansiyona) gelen her türlü insandan bahseden bol malzemeli bir roman.

    YanıtlaSil
  4. Bu tarz kitapları seviyorum ben de, not alındı. Yazarı daha önce hiç okumamıştım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sürekli listeler yaptığım için o listelerde farklı yazar isimleri bulundurduğum için geçen yıl -geç de olsa - tanıştım yazarla

      Sil
  5. mariana zühre sevdim pekiiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir süreliğine pansiyonda yaşayasım geldi

      Sil
  6. Necip Mahfuz Nobel ödülü alan ilk Arap edebiyatçı olarak tanırım kendisini. Bu büyük başarı gerçekten. Ben de bir yazarı okumaya başladığımda bütün kitaplarını arka arkaya okurum. Bu şekilde daha keyifli geliyor. Teşekkürler tavsiye için canım.

    YanıtlaSil
  7. Hiç okumadım yazarı hangi kitabıyla başlamalıyım ilk bir tavsiyeniz var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kendi postunuzdan yazdım ama başka arkadaşlar da görür diye buradan da yazayım ilk olarak midak sokağı olabilir

      Sil
  8. İnsanları anlatan roman mı? Bayılırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okuma hızını arttır da biraz başla mahfuz okumaya

      Sil
  9. KONUSU ÇOK İLGİNÇ GELDİ BANA. ÇOK TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. necip mahfuzun her kitabı birbirinden değerli miramar da onlardan biri

      Sil
  10. Bu yazara bir kere kapılan vazgeçemiyor ki :)

    YanıtlaSil