Asıl acınacak şey dedi ; lüzumsuz bir ömrü sürüklemektir...



Dünyada yazarından çok bilinen kahraman azdır herhalde, yada yazarından çok tanınan roman... Madam Bovary böyle bir roman işte hemen hemen herkesin ismini bildiği ama yazarın adını hatırlamakta zorlandığı bir roman. Dünyada naturalizmin en önemli örneği olarak biliniyor. Ülkemizde neredeyse bütün yayın evlerinin bastığı bir eser ; ben klasikler tercihimi öncelikli olarak Can Yayınlarından kullanıyorum bu romanda da öyle oldu klasik beyaz kapaklı Can ' dan okudum eseri Tahsin Yücel çevirisi ile ...



Madam Bovary; bir kadının melankolik öyküsü. Emma ; annesini erken yaşta kaybetmiş babasıyla birlikte yaşamaktayken kasabanın doktoru Charles ile evlenir. Tutkulu, hırslı bir kadındır, Charles güzel eşini mutlu etmek için elinden gelen her şeyi yapar, adeta Emma'ya layık olmak için çırpınır. Tefecilerin eline bile düşer. Emma ise tutkunun, aşkın, lüksün peşinde savrulur...

Spolier vermemek için detaylı bir konu anlatımı yapmak istemiyorum ama Emma gerçekten çok farklı bir karakter yaşadığı zamana göre. Fazla korkusuz, fazla cüretkar. Sevdim mi kendisini; Hayır sevmedim itiraf edeyim. Charles'ı sevdim mi Hayır onu da sevmedim. Bu romanda herkes devrine göre fazla uçtaydı sanki. Biri fazla korkusuz, biri fazla pısırık... 

Dört yüz sayfalık bu eser tam bir klasik, betimlemeleriyle yaşadığı çağı tam olarak anlatmasıyla... Üzerine çok fazla psikoloijk çözümleme yapılabilir elbette ama ben romanın damağımdaki tadını seviyorum.  Okuduğum zaman içinde kaybolduğum Emma'nın peşinde koştuğum anları seviyorum ve o anlar kalsın istiyorum ben de.

Klasik severler için muhteşem bir eser, henüz okumadıysanız mutlaka okuyun ama klasiklerdeki uzun tasvirleri sevmeyenler için okuması kolay bir roman değil Madam Bovary.

Emma Bovary; seni uzun süre unutmayacağım

Sevgiler
Sevim

31 Yorumlar

  1. Hakikaten de öyle yazarını ilk kez görmüş gibi hissettim 🙈

    YanıtlaSil
  2. Şimdi bunun üzerine, sıcağı sıcağına Julian Barnes'ın, Flaubert’in Papağanı'nı tatlı niyetine okumak pegzel olur Başganım. Eline, emeğine sağlık. ✌️

    YanıtlaSil
  3. En sonunda Emma Bovary yazmasaydınız kitabın adı neden Madame Bovary diye soracaktım. :)

    YanıtlaSil
  4. Lisede okumuştum ilk ama okuduğum iyi bir çevirisi iyi değildi bir sonraki siparişimde bu kitabı bende Can yayınlarından aldım :) tekrar okumak için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyan pek çok kişi iletişim yayınlarını da övmüş ama ben Can cıyım:)))

      Sil
  5. Okuyalı çok olduğu için unutmuşum konusunu, bunun filmi de vardı galiba. Eline sağlık Sevim'ciğim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi izlemedim bu kadar çok kişi söylemiş artk izlemem gerekli

      Sil
  6. Okumayı düşündüğüm bir kitap. Anlatıklarınıza bakılırsa da, beğenerek okuyacağımı tahmin ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap gerçekten yazıldığı döneme göre çok çok cesur

      Sil
  7. Filmini beğeniyle izlemiştim. 😊🤚

    YanıtlaSil
  8. ne kadar doğru siz yazınca farkettim yazarından çok tanınıyor madam:))

    YanıtlaSil
  9. Üniversitede okumuştum bu kitabı. Hocamız derste senin yazdığın cümleyi söylemişti: Yazarından daha çok tanınan roman kahramanı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar ünlü bir başka kitabı yok sanırım ondan

      Sil
  10. Kalemine sağlık, merak ettiğim bir kitaptı. :))

    YanıtlaSil
  11. çook sevdiklerimdeen, filmi de güzel, isabelle huppert :)

    YanıtlaSil
  12. Madame Bovary favori eserlerimden biri. Hatta aldatan kadın figürü olan Emma Bovary'nin bizim Aşkı Memnu'daki Bihtere ilham kaynağı olduğu bilinir. Teşekkürler tavsiye için.

    YanıtlaSil
  13. Madam Bovary değil; sanki ''yedi kocalı hürmüz'' mübarek.:)

    YanıtlaSil