İyiliğe Dair

Kulak verin bu dediklerime,
kimi bir bakışıyla yapar bunu
kimi dalkavukça sözlerle
korkaklar öpücük ile öldürür
yürekliler kılıç darbeleriyle
kimi gençken öldürür sevdiğini
kimi yaşlı iken
şehvetli ellerle boğar kimi
kimi altından ellerle
merhametli kişi bıçak kullanır
çünkü bıçakla ölen çabuk soğur
kimi yeterince sevmez,
kimi fazlaca sever
kimi satar kimi de satın alır
kimi gözyaşı döker öldürürken
kimi kılı kıpırdamadan
çünkü herkes öldürür sevdiğini
ama herkes öldürdü diye ölmez

demis Oscar Wilde. Bu kadar ölümden, öldürmeden bahseden bir yazar hakkında kendini öldürdü diye söylentiler olması çok doğal sanırım. Bir çok kaynakta menenjitten öldüğü yazsa da pek çok kaynak Paris'te köhne bir otel odasında tek başınayken kendini öldürüdüğünü yazmaktadır. Sebebi her ne olursa olsun hayata çok erken veda eden bir isim Wilde.. Geriye sadece tek bir roman bırakabilmiş. Dorian Gray'in Portresi. Oyun ve öyküleri ise biraz daha fazla




Cinsel tercihleri yüzünden pek çok sorun yaşayan, hapse düşen, manevi olarak çocuklarını kaybeden yazarın, çocukları okusun diye yazdığı söylenen Mutlu Prens öykü kitabını okudum bugün. Mutlaka pek çok yayın evi tarafından basılmıştır , ben tercihimi İş Bankası Yayınları Modern Klasikler dizisinden yana kullandım.

Elli sayfalık bu öykü kitabında beş ayri öykü var;
Mutlu Prens
Harika Fişek
Bencil Dev
Bülbül ve Gül
Vefalı Dost

Çocuklara masal olarak ne zaman okunabilir, yada kaç yaşından sonra çocuklara okunması tavsiye edilebilir bence uzmanların karar vermesi gereken bir konu bu çünkü her öyküde ölüm geçiyor bu sebeple ben çocuklarınıza mutlaka okutun deme şansına sahip değilim ama yetişkinlerin bu hayat koşturması içinde okuması gereken öyküler Mutlu Prens içindekiler.

Her birinde ağırlıklı olarak bencillik, iyilik ,dostluk, sevgi temaları var. Belli bir yaştan sonra kişilerin değişmesi zor olsa da okuduğu bir satırdan etkilenip acaba demesi bile yeterli belki de

Okuyun derim ben, okuyun ve biraz huzursuz olun.

Sevgiler,
Sevim

28 Yorumlar

  1. Mutlu Prens kitabını okumadım. Merak ettim yazdıklarından sonra. Wilde hakkında da güzel bilgiler olmuş, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarlar çok farklı hayatlar yaşamışlar bizlere göre

      Sil
  2. Yine harika bir yazı olmuş. Kitap paylaşımların sonrası o kitabı hemen alıp okumak istiyor insan:)) Bir tek şu huzursuz olma kısmı kafama takıldı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Mehmet... Huzursuz olmayı şu anlamda kullandım hayat kosturmasinda bazen çok bencile davranıyoruz okuyunca bir durup kendimizi sorgularız belki

      Sil
  3. Çocukken okumuştum ben, çok net hatırlayamıyorum bu yüzden. Tekrar okumalı o halde :))

    YanıtlaSil
  4. Bu yazarın hayatına dair pek bilgim yoktu. Çoğu yazarın bu şekilde ölümle fazla ilgili olması çok ilginç. Kitap güzel gibi görünüyor ve bence de yetişkinlere özgü olsa gerek. Sağolasın Sevim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım bizlerden farklı düşünüyorlar

      Sil
  5. Ramiz dayı'nın sesiyle okudum şiiri. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şiirin adını yazınca zaten sadece Tuncel Kurtiz videoları geliyor.

      Sil
  6. Ne zamandır okumayı düşündüğüm bir kitap . Yazınızdan sonra kısa zaman icinde okuyacağım :)

    YanıtlaSil
  7. Oscar Wilde’ın ölümle bu kadar içli dışlı olduğunu bilmiyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. intihar ettiğine inanıyorum bu şiirden sonra bende

      Sil
  8. Çocuklara okutsam mı bilememiştim bu kitabı, çok hüzünlüydü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de o yüzden kararsızım çocuklara her öyküde iyiler ölür gibi bir mesaj vermek istemem doğrusu

      Sil
  9. ne güzel ne anlamlı satırlar, etkileyici...

    YanıtlaSil
  10. Oscar Wilde'nin kendini öldürdüğünü hiç duymamıştım. İnsanlar nelerle uğraşıyor şu kısacık ömürlerinde.

    YanıtlaSil
  11. En sevdiğim Doryan Garay'in Portrediydi :) Mutlu Prensi çok sevmemiştim :)

    YanıtlaSil
  12. Mutlu Prensi çok eskiden okumuş olmalıyım. Ama sen anlatıca unuttuğumu fark ettim. En iyisi yeniden okuyayım onu ben.

    YanıtlaSil
  13. bunu bilmiyodum. dorian gray güzel tabii, filmi de güzel bak :) wilde evet o dönemde eşcinsel olduğu için ne zorluk çekmiştir yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her coğrafyada her zaman farklılar dikkat çekiyor

      Sil
  14. Oscar Wilde daha çok yasamali ve degerli kitaplar birakmaliydi.

    YanıtlaSil