Haklı azınlık haksız çoğunluktan daha üstündür...



Ahh Yaşar Kemal... Ne çok özlemişim seni okumayı, okurken daha iyi anladım. Nasıl bir ustasın, nasıl bir kalemin var anlatmaya kelimelerim yetmiyor asla. Filler Sultanı ile Kırmızı Sakallı Topal Karınca için pek çok yerde çocuk kitabı diye açıklamalar var. Bu herhalde kitabı okumayanların yorumu. Kitap tam bir kurgu belki biraz da distopik. Ama içerdiği alegori öyle güzel ki, öyle yerinde ki karıncaların da fillerin de insanistan! coğrafyasında yaşayan karşılıklarını gözlerinizin önüne hemen getiriyorsunuz. Bir varmış bir yokmuş evvel zaman içinde diye başlayan bir masal değil belki ama bir masal yine de.

Filler büyüktür, sultandır ve çalışkan karıncaları alıştıra alıştıra köle ederler kendilerine buna itiraz eden kırmızı sakallı karıncaya da yakalandığı yerde ölüm cezası verirler. O çalışkan o akıllı karınca grubu ise yavaş yavaş alışır bu köleliğe en garip en akıl almaz isteklerini bile yerine getirirler fillerin. Kendilerini fil sanıp kıçlarını ağaçta kaşımaya bile başlarlar.  

Güçlüler güçsüzleri önce ayrıştırır, yalnızlaştırır sonra da ezer.  Bu arada kendine bir de yardımcı olur, hüdhüd kuşu... 




Kelimenin tam anlamıyla harikulade bir eser, söylenecek o kadar şey var üzerine söyleyemiyorum. Okumadan anlamanız mümkün değil çünkü beni. Okuduğunuz bir masal olacak evet ama masallar direnişin simgesi olmamış mı hep işte bu da parçalanmanın yıkılmanın ama direnme ateşini söndürmeyen bir karıncanın bile neler yapabileceğinin masalı

Bayram tatili geldi bile , mutlaka okuyun . Çevrenizdeki filleri göreceksiniz

Sevgiler,
Sevim

Altını Çizdiklerimden
*****************
** Değer, yaşamak her şeye değer. dediler karıncalar. Ölüm umutsuzluktur, oysaki en kötü yaşamda bile her gün umut güneş çiçeği gibi açar

**Hiçbir hayvan hiçbir hayvana hiç bir yaratık insanların birbirine yaptıklarını yapamazlar

** Umutsuzluk köleliğin anasıdır

** Kitaba düşünmeye düşman edeceksiniz !!!!!!!!!


16 Yorumlar

  1. çocukluğumun en güzel kitaplarından....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdi okusan eminim çok daha farklı şeyler hissedecesin

      Sil
  2. merhaba bloğunu yeni keşfettim :) takipteyim, büyük üstat yaşar kemalden bir kitabı yorumlaman çok hoş olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türk Edebiyatında benim için tek isimdir.

      Sil
  3. Bu kitaptan haberim yoktu, cevher keşfedip yorumlamışsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşar Kemal in her eseri cevher ama bu eseri her devir için çok uygun müsait olduğunda okumalısın bence

      Sil
  4. iyimiş okumadım bunu ama okurum. yaşar kemal eh en iyi yazarımız yaa, marquez'imiz hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle en en en iyi yazarımız nobeli hakkedenlerden

      Sil
  5. Konusu bana çok enteresan geldi Çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  6. İnsanların birbirine yaptıklarını hiç bir canlı bir diğerine yapmaz, ne kadar doğru. İnsanlar dünyasında da önce ayrıştırırlar sonra yok ederler. Çok güzel, herkes okumalı.

    YanıtlaSil
  7. Ben bu kitabı okumuştum. Ama çocukken okumuştum. Senin de dediğin gibi birçok kimse bunu bir çocuk kitabı zannediyor. Fakat içerdiği metaforlar aslında dünyanın düzenine atıfta bulunuyor. Kesinlikle herkesin okuması gerektiğini düşünenlerdenim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok ciddi alegori var muhteşem metaforlar var ben çok sevdim

      Sil
  8. Çocuk kitabı olsa ne çıkar. Büyük bir yazar bu şekilde ifade etmek istemiş olabilir kendini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonra neden genç yazar okumuyorsun diyorlar bana Yaşar Kemal okuyunca genç yazarlar geçmiyor bana çocuk kitabı dedikleri romanda bile hayran oluyorum

      Sil