Şevk Sarayı - Kahire Üçlemesi 2


Muhteşem serinin ilk kitabı olan Saray Gezisi'ni (okumayanlar için tık tık ) geçen hafta anlatmıştım. Bu hafta serinin ikinci kitabı olan Şevk Sarayı 'nı okudum. Yaklaşık bin sayfasını okuduğum bu esere vurulmamak, hayran olmamak mümkün değil sanırım. 1910 lar Mısır'ını öyle bir anlatmış ki Mahfuz ben her satırından çok etkilendim.





Saray Gezisi'nin bitiminden beş yıl sonrası ile başlıyor Şevk Sarayı. Bu arada kitap isimleri ailelerin yaşadığı sokakların adları. Saray Gezisi Ahmet Bey'in ailesi ile yaşadığı evin bulunduğu sokak, Şevk Sarayı Yasin'in öz annesinden kendisine miras kalan evim bulunduğu sokak, üçüncü kitap olan Şeker Sokağı ise evin kızları Ayşe ile Hatice'nin evlendikten sonra yaşadıkları sokak..

Evet Şevk Sarayı aradan beş yıl geçtikten sonra başlıyor, Ayşe ve Hatice artık anne olmuş, evin küçük oğlu Kemal ise liseyi bitirmiş , üniversiteye gitmeye hazırlanan bir delikanlı ve çok aşık. Yasin ise tam babasının oğlu ...

Şevk Sarayı'nda çocukların duyguları, yaşadıkları daha ön planda . Ahmet Bey perde arkasında çocuklar üzerinde baskısını devam ettirse de artık hepsinin kendine ait hayatları da var.

Şevk Sarayı nı okurken bu anlatılanların, bir zamanlar hatta şimdi bile başka bir coğrafyada yaşanıyor olabilme ihtimali o kadar korkutucu geldi ki, sanırım ondan çok etkilendim. Erkeklerin sadece kendileri için yarattıkları bu dünyada kadınların hiç evet hiç bir değeri yok. Kadınlar sadece erkeklerin hizmeti için var. 

Bugün son kitaba başlayarak aile ile vedalaşacağım, iki haftadır o kadar hayatımdalar ki, sanki arkadaş oldum hepsiyle onlardan vazgeçmem kolay olmayacak.

Mahfuz ile illa ki tanışın 
Sevgiler
Sevim

18 Yorumlar

  1. Seri olan kitapları oldukça ilgimi çekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir ailenin nedereyse 30 yılı... çok ilginç

      Sil
  2. Aile romanlarını her zaman sevmişimdir.

    YanıtlaSil
  3. Senin yüzünden yine bir seriye saricam hadi hayırlısı =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uzun zamanını aldığı için insanın seviyorum ben

      Sil
  4. Başka bir coğrafyada yaşanıyor değil ki anlatılanların hepsi ve daha fazlası şu anda Türkiye'de yaşanıyor zaten. Hatta muktedirler tarafından tüm toplumun o yöne evrilmesi isteniyor ona doğru itekleniyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten bir çok sayfada ağlayacaktım. Güçlü olup doğrulara sahip çıkmalıyız

      Sil
  5. çok merak ettim, öncelikle eşime önerecegim benden çok çok iyi bir okuyucudur.

    YanıtlaSil
  6. seri kitaplar daha sürükleyici oluyor,not aldım...

    YanıtlaSil
  7. maşallah sanaaaa güzel bişi okudun yaniii :)

    YanıtlaSil
  8. Bravo doğrusu bu kadar kalin bir kitapta iyi bir performans 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mahfuz okumaya başlayınca şu gibi akıyor

      Sil