Hayat Tesadüfleri Sever- Kırmızı Defter


Çok kısa bir zaman sonra 4 3 2 1 okuyacağım ama  o 1127 sayfalık esere başlamadan biraz daha Paul Auster alıştırması yapmaya karar verdim. Çok seviyorum  Auster'i aslında amacım bu sene içinde ülkemizde yayınlanan tüm eserlerini bitirebilmek. Ama tabi mümkün olur mu bilemiyorum. 

Bu sefer mini  mini öykülerinin yer aldığı Kırmızı Defter i okudum. E- kitap okuma işini sevince yine o şekilde okudum. Eskiden sevmeyeceğimi düşünüp, ön yargılı yaklaştığım için de kendime kızdım, hem çok daha hesaplı alıyorum kitapları hem de tabletten kolayca okuyorum. Hemde altını çizdiğim cümleleri tek bir tıklama ile kitap bitince yeniden bir sayfada görebiliyorum.




Benim okuduğum e-kitap basılı şekli ile aynı mı bilmiyorum ama 3 ayrı bölümden yer alıyor. Birinci bölüm kitaba da adını veren Kırmızı Defter . Bu bölümde on üç öykü var. Hepsi yazarın başından geçtiğini yada arkadaşlarının anlattığını söylediği tesadüf hikayeleri. 

Hepimizin başına gelen şeylerin bu şekilde hikayeleştirilmesi sanatçılık noktası işte. Yoksa bir arkadaşımızı düşünürken yolda ona rastlarız, bir kazadan kıl payı kurtuluruz, o gün sarf ettiğimiz bir söz daha akşam olmadan karşımıza çıkar gibi. Ama biz buna aa ne tesadüf , ne ilginç der geçeriz yada en fazla bir kaç kişiye anlatırız. 

Söz konusu olan Paul Auster olunca bu olayları yaşamış olsun olmasın milyonlara anlatıp, okutuyor ben de önünde şapka çıkartıyorum. Bu bölümde sanırım dördüncü öykü - kaybettiği paranın karşısına çıkması- ve ilk aşka kavuşma öykülerini çok sevdim. Altını bölümdeki aradığı kitabın karşısına çıkmasını anlatan öyküden ise biraz ürktüm. Şu aralar bir kitabı arayıp bulamadığım için sanırım :) 

İkini bölümün ismi Neden Yazıyorum ? Bu bölümde de yine hayatı yönlendiren değiştiren beş ayrı öykücük var. Yazarın kendi başından geçtiğini anlattığı ve kalemsiz dışarı çıkmama ve bu sayede yazar olma öyküsüne ise bayıldım. 

Son bölüm ise üç öyküden oluşan Kaza Raporu. Bu bölümdeki öykülerden sonuncusunda ise yazarın en sevdiği kitap olan Küçük Prens'in yazarının annesi ile aynı apartmanda oturmuş ve hiç tanışmamış olması öyküsü çok etkileyiciydi benim için

Paul Auster'in tesadüflerini sevenlerin bayılarak okuyacağı Kırmızı Defter öykü kitabı Auster'i hiç okumamış birisi için başlangıç kitabı olmayabilir. Hep söylüyorum bence yazarla tanışma kitabınız Şans Müziği olmalı. Şimdi düşünüyorum da bence benin içinde tesadüf;  romanı okurken , kahramanı çok özel bir arkadaşıma benzetmem (ki medeni durumunda mesleğine her şeyi bambaşka olmasına ramen) romanın son sayfasında kahramanın doğum tarihi ile o arkadaşımın  doğum tarihi ile aynı olması olabilir mi ?

Sevgiler
Sevim. 

24 Yorumlar

  1. Ayrı 3 öykü güzel bütünlük oluşturmuş
    Tanıtım için teşekkürler
    Not aldim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ilginç biçimde öyle birbirine bağlanıyor oykuler

      Sil
  2. Arada boşluklarda bakayım diye bu e-kitabı bilgisayarımda açtım, sonra senin 3 gündür yazmadığını farkedip bir önceki yazına not bıraktım, o dakika yeni postunu gördüm ve kırmızı defter... Yaşadığım şaşkınlığı anlatamam. Garip di mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy cok acaip iste diyorum ya Paul Auster yüzünden hep :) Adamda ciddi garip bir hava var tesadüfleri güzelce serpiyor hayatımıza..

      Sil
  3. Ne çok kurtarıcı var edebiyatın içinde;azcık kafamızı kaldırıp,biraz emek ayırdığımızda ne çok gezegen bizi çağırıyor. Teşekkürler,içten ve edebi bir tanıdım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle edebiyat bizi kurtarıyor hayattan

      Sil
  4. Okumayı çok istediğim yazarlardan ama daha.var.
    İyice araştırıp ona göre alayım kitaplarını.
    Selamlar öperim çok.

    YanıtlaSil
  5. e kitap okumayı çok severdim toplu ttaşımayla gidip gelirken biryerlere kurtarıcım olmuştu deli rahat okunuyordu zira hafif :) gece modu ile gece de güzel okunuyordu bu arada geçmiş olsun ben de bugün size uğrarım diyordum tam nerdeydi yeriniz ben geleyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevim.kozacioglu@gmail.com mail atarsan adres vereyim bugün edeyim eve de gelebilirsin ne güzel olur.

      Sil
  6. Yorumundaki "Tesadüfleri güzelce serpiyor hayatımıza" cümleni çok sevdim. O kadar bahsettin ki okunacak artık kaçış yok :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle ama ne zaman kitabını okusam oyke oluyor

      Sil
  7. Güzelmiş. Böyle kitaplarda dinlendiğimi hissediyorum. 💝

    YanıtlaSil
  8. yorumunuzu dikkate alacağım. paylaşıma teşekkürler...

    YanıtlaSil
  9. Kırmızı defter kitabını okumadım ben. Sayende okunacaklara bir kitap daha eklemiş olduk. 3 Öyküden oluşması güzel. Hikayelerden oluşan kitapları severim. Teşekkürler canımcım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öykü olunca çabuk okuma modu insana sanırım şevk veriyor .Öykülerin bir yerlerden birbirine bağlanması hoşuna gidiyor insanın

      Sil
  10. Çok güzel bir yazı olmış.Bendw okudum kitabı ama senin kadarsevmemiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya ben sanırım auster kalemine aşık olanlardanım

      Sil
  11. Olabilir.
    Bende okuduğum kitabın kahramanlarını hep tanıdıklarımla özleştirir dururum sanırım hayal gücümüzün bir ürünü olsa gerek,kişileri çağrıştıması ne alaka diye üzerinde kafa yorarım.

    Güzel bir tanıtım daha emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. aa çok ilginç bir tesadüf olmuş...sevgilerimle..

    YanıtlaSil