Çingeneler Zamanı


Biliyorum başlığı görür görmez Emir Kusturica ve Goran Bregovic dediniz evet o muhteşem filmin müzikaline gittim 10 Şubat akşamı. Bursa'da Tayyare Gösteri Merkezinde sergilendi oyun, 700 kişilik salonun tamamı doluydu. Bu oyuncular açısından da benim gibi tiyatro severler açısından da mutluluk verici. Çünkü günümüz koşullarında bilet fiyatlarına bakınca üç dört kişilik bir ailenin özel tiyatro izlemesi maalesef lüks tüketim artık.





Keyifle ve çok büyük merakla gittim oyuna çünkü müzikleri her zaman beni büyülemiştir Çingeneler Zamanı nın. İki perdelik bir oyun ve oldukça yoğun bir dekoru var, sanki salonun sahnesine fazla gelmiş dekorlar biraz sıkışık gibi duruyordu.

İlk perde biterken ya keşke gelmeseydim , tüh dedim oyun için Çünkü müzikal oyunda duyulan tek şey müzikti, müzikteki sözler anlamak asla mümkün olmadı. Tabi  sözleri, diyalogları anlamayınca, filmin konusunu bilmeyen birinin oyununun konusunu anlaması mümkün olamazdı.

Perhan'ın adını bile anlayamadın ilk 45 dakika içinde. Sorun salondan mı kaynaklı acaba, yada bazı oyuncular , oyun boyu canlı söyledi bazıları playback yaptı da , daha önce kayda alınan müziklerdeki sözler salonda kayip mi oldu diye düşündüm.


Böyle düşünceler ile ikinci perde başladığında inanılmaz bir şey oldu, sanki ilk perdeyi başkaları ikinci perdeyi başkaları oynuyormuş gibi tüm sözler ve konu anlaşılır hale geldi ve tek kelime ile harika bir oyun izledik. Perhan ve Azra'nın aşkı da, Milano mafyası da, Ahmet te, sakat kız kardeş de çok net tanınır ve hissedilir şekildeydi.

Bu nasıl oldu gerçekten bilmiyorum ama ilk perde de bitse de gitsek dediğim oyunu ikinci perde de ayakta alkışladım. Gerçekten sahnede devrim gerçekleşmiş gibiydi.

Bu yıl için hedefim her ay en az bir oyun izleyebilmek.

Çingeneler Zamanı filmini izledikten sonra , müzikale giderseniz sanırım daha kolay adapte olur ve anlarsınız.






Sevgiler
Sevim





24 Yorumlar

  1. Teşekkürler Sevim bu güzel tanıtım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fırsat bulursan izle çingeneler zamanını

      Sil
  2. aaa ne güzelmiş...duymuştum ben bu oyunu ...sanırım buraya da gelicekler...ben de gideyim bari...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yalnız önce filmin tamamını olmasa da en azından sonunu olmasa da şöyle bir izlemeni tavsiye ederim eğer izlemediysen

      Sil
  3. Selamlar, ilk perde de teknik bir sorun vardı herhalde. Çözmelerine sevindim.
    Çingeneler zamanı filmi 90'ların başında İstanbul'da sinemalarda gösterilmişti. Çok beğendiğimi hatırlıyorum. Ederlezi (doğru yazdım sanırım) şarkısı da unutulmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ederlezi evet oyunda da iki kere geçiyor. Çingenelr zamanı müzikleri için bile izlemeye değer bir film o sebeple oyuna gittim bende

      Sil
  4. İlginç olmuş. Teknik bir problem vardı herhalde. İyi ki ilk yarı bitince çıkmamışsınız:)

    YanıtlaSil
  5. Yaa umarım Ankya da gelir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kumbara gösteri sanatlarının oyunu sanırım web stesinde vardır yeni gösteri takvimi

      Sil
  6. Sevim'ciğim ismini çok duydum ama görmedim Çingenler Zamanı'nı. İlk perde hakkındaki yorumlarını okuyunca ay yazık olmuş dedim, neyse ki sonradan düzelmiş. Müzikal severim, özellikle eski Hollywood müzikallerini. Eline sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla bizde bileti 1 ay önceden alömış hevesle bekliyorduk, eğer oyun öyle gitseydi çok üzülecektim gerçekten ama neyse kş ikinci perde bizi çok mutlu etti

      Sil
  7. Kesinlikle .
    Her ay en az bir kere bu etkinliklere gitmek ruhumuzu zenginleştirmek lazim.
    Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu ay şansımıza iki oyun birden izleyeceğiz. istediğimiz iki oyunda geliyor. keşke çok daha fazla izleyebilme imkanımız olsaydı

      Sil
  8. Çingeneler Zamanı müzikalini izlemeyi ben de çok isterim. Dediğinde çok haklısın dört kişilik bir aile değil yeri geliyor insan tek başına bile gitmeye imkan bulamıyor. Eskiden Devlet Tiyatrolarında çok uygun fiyatla izlenen oyunlar vardı. Eskiden çok giderdim. Şimdi var mı bilmiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazıkki öyle fiyatlar , bir çok şey lüks gibi olmaya başladı ama işte hiç olmazsa ayda bir kere bu lüks tüketimi kendime hediye ediyorum. eğer fırsat bulursan iyi bir salonda bence de izle çingeneler zamanını

      Sil
  9. Çingenelere ayrı bir hayranlığım var müzikali izleyemediğim için çok üzğünüm..

    YanıtlaSil
  10. Yanıtlar
    1. kendimizi mutlu edecek güzel şeyler bulmak lazım Deepp dimi ama

      Sil
  11. Müzikli oyun izlemiştim bende ama tamamı müziklerden oluşan izlememiştim

    YanıtlaSil
  12. Oyuna gitmeyi çok istemiştim ama olmadı. Önerini dikkate alıp bu arada filmini izleyeceğim mutlaka ��Belki bir süre sonra oyun yine gelir Bursa'ya kimbilir ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaten filmi bilmeden gitme bence .. filmi bilince daha keyifli olacak..
      seneye de bence gelir bazı oyunlar bir kaç yıl oynanıyor.

      Sil
  13. Yorumlarınız için teşekkürler evet o gün ilk perde teknik bir sorunumuz olmuştu 🤗🙏❤️

    YanıtlaSil