Sadece büyük acılar çekenler mutluluğun anlamını bilir..


Athos, Porthos, Aramis Ve Dartanyan'ın da babası olan Alexandre Dumas'ı ya Monte Kristo Kontu yada Üç Silahşor ile  tanımayı planlıyordum aslında  ama sosyal medya hesaplarında Siyah Lale'yi o kadar çok görmeye başladım ki seçimimi bu yönde değiştirdim. Geçtiğimiz yıl oğlu ile tanışmıştım Kamelyalı Kadın sayesinde, bu yılda büyük üstadı tanıdım.

Fransız Edebiyatının en önemli kalemlerinden biri olan Dumas hakkında yorumları okuduğumda en büyük özelliğinin iyi ve kötü insanları çok keskin çizgiler ile ayırmak olduğunu gördüm ki; Siyah Lale aynen böyle...  Kahramanı kolay anlıyorsunuz böylece, ne yapabileceğini tahmin ediyorsunuz keyifli oluyor yazarla birlikte düşünmek...




Romanın ilk kırk sayfasını okumayı başarabilirseniz - ki inanın çok kez bıraktım yok okumayacağım diye- o sayfadan sonra muhteşem bir dünyada bulacaksınız kendinizi. Ama ilk kırk sayfa çok karmaşık ve yorucu. Bunun bir kısmı muhtemelen orijinal metnin karmaşıklığından kaynaklanıyor . Bu da çevirmeni zorlamış sanırım.  İçinde farklı isimlerin ve kişilerin geçtiği tam ' 141 evet yüz kırk bir ' kelimeden oluşan bir cümle bile var.  Ama az önce de söylediğim gibi o kısımları geçtikten sonra romanımız başlıyor ve kahramanımız Corneils van Baerle ile tanışıyoruz. 

Baerle ; halk tarafından linç edilen Hollanda eski başbakanın vaftiz oğludur ve vaftiz babasının kendisine teslim ettiği bazı mektupları evinde saklamıştır. Ancak o bu mektuplarda ne olduğunu bile bilmemekte, hatta ilgilenmemektedir, ilgilendiği tek şey büyük ödül vaadedilen siyah laleyi yetiştirmektir.

Siyah lale yetiştirmek ile ilgilenen tek kişi kendisi değildir, kıskanç komşu da bu amaç için uğraşmaktadır ve Baerle'nin gizlediği mektuplar hakkında bilgi sahibidir. Ve kafasında bir takım planlar vardır.

Roman bu kıskançlığın, hırsın bir insana neler yaptırabileceği üzerine kurulu aslında ama içinde amaç edinmek, bu uğurda tutku ile çalışmak ve çok naif bir aşk da var .

Güzel bir klasik, iki yüz sayfa civarında... Keyifle okuyacağınızı düşünüyorum.

Sevgiler
Sevim






22 Yorumlar

  1. Çok güzel taıtımlardan biri daha, teşekkürler Sevkoz,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplar güzel olunca tanıtmak da zevk teşekkürler

      Sil
  2. okudum ve çook severim yaaa. dumas hayranıyım zaten. monte kristo zaten, don kişottan sonra en sevdiğim :) üç silahşörler ve devamı da, 20 yıl sonra adı, dumas müthiş yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üç silahşörler okuyacağım ben de 2019 da

      Sil
  3. Tavsiyenizi not aldım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. O listeler hiç bitmesin İlkay ya..

    YanıtlaSil
  5. Okul kitaplarımı görünce aklıma ilk sınavlar, karakter tahlilleri geliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anıları yad ediyorsun işte fena mı :)

      Sil
  6. Selam.
    Bu kitabı çok gördüm lakin bir türlü elim gitmemişti.
    Şimdi ise bu iyi yorumdan sonra da almak için not ettim aklıma.
    Teşekkürler iyi akşamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama lütfen ilk kırk sayfaya dayan :)

      Sil
    2. Tamamdır notumu aldım 😊 İlk önce Kadıköy Çarşıya indiğimde kitabı alayım

      Sil
  7. Bu kitabın filmi (belki dizisi) olabilir mi? sanki yıllar önce bu konuda bir film izlemiştim. Güzel tanıtım elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet dizisi varmış TRT de.. Bulmaya çalışacağım yarın ben de..
      Teşekkür ederim

      Sil
  8. Klasiklerin başları genelde hep böyle mi oluyor acaba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sonra açılıyor ümidini kaybetmemek lazım :)

      Sil
  9. En sevdiğim yazarlardan açık ara,siyah lale de favorilerimden. Saçma gelicek belki ama alexander dumas-siyah lale kelimelerini arka arkaya soylemek bile benim için çok güzel bisey ya o derece seviyorum. Aynı şeyi Monte Kristo Kontu için de düşünüyorum mesela, ay ben bu yazara bayılıyorum yaaa🤣🤣

    YanıtlaSil
  10. Ben yazarla Monte Kristo Kontu ile tanışmak istiyorum. Filmine bayılmıştım. Eminim kitabı daha güzeldir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla o kadar okumak çok kitabı okumak istiyorum ki nasıl vakit bulacağız

      Sil
  11. Onlarca not aldığım kitap listesinde yerini aldı, umarım okuyabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2019 için liste yapayım dedim şimdiden feci dolu

      Sil