Firdevs - Sıfır Noktasındaki Kadın


Blog mahallesi komşularımızdan Cavanşir Gadimov'un Okuduğum Kitaplar adlı blog sayfasında gördüm ilk defa bu kitabı. Adı o kadar çarpıcıydı ki ; dayanamadım hemen aldım, ama sosyal medya hesabımda da paylaşmıştım biraz korkarak başladım okumaya. 

Gerçekleri okumamız gerekli, kendimizi ülkemizin yada dünyanın gerçeklerine kapatarak; her şeyi televizyon dizilerinde ki gibi sanarak yaşamak düzeltebileceğimiz yanlışlıkları fark etmemizi bile engelliyor. Biz güzel  ruhumuzu ne kadar çevremize açarsak o denli düzeltebiliriz yaşadığımız yeri belki de...






Sıfır Nokasındaki Kadın ; doktor Neval El Seddavi 'nin Kanatır Cezavinde yaptığı bir söyleşinin kitabı . Tamamiyle gerçek yani. Adam öldürmek suçundan idam cezasına çarptırılmış olan fahişe Firdevs; bu cezanın infaz edileceği güne kadar görüşmeyi reddetmiş Seddavi ile ama son gün haber yollatmış ve hiç bir şeyin olmadığı hücresinde çocukluktan başlayarak hayatını anlatmış doktora.

Neval El Seddavi, Mısır'lı feminist bir yazar, araştırma için doktor olarak girdiği cezaevine yıllar sonra tutuklu olarak da girmiş, uzun yıllar hapishanede kalmış. Farklı bir yazar, yazdıkları dünyada çok okunan pek çok dile çevrilen  bir yazar.

Firdevs ; oldukça fakir bir ailenin çocuklarından biri önce bütün kardeşleri ölür, sonra annesine ve kendisine bir çok eziyet eden babası ve annesi, hayatta yapayalnız kalınca amcasının evine taşınıp okula gider Firdevs . Ama daha on dokuz yaşına bile gelmeden atmış yaşında bir adamla evlendirilip işkence görmeye başlayınca evden kaçar ve fahişelik yolunda ilk adımı atar.

Çok büyük paralar kazanır, çok lüks bir fahişe olur ama hayat ona mutlu olma şansını ne yazık ki tanımaz, sonunda da katil olur zaten.

Sıfır Noktasındaki Kadın ; öyle bir kitap ki bir oturuşta okuyorsunuz asla bırakamıyorsunuz ama bitince yüreğinize bir yumru oturuyor. İçinizi bir acı kaplıyor, soluk almak bile zor geliyor.  Bir kadının yaşadığı bunca acıyı öğrenmek öyle zor geliyor ki, ama o kadın öylesine güçlü ki, ölüme bile başı dik gidiyor, tüm dünyaya meydan okuyor. 


Ben okuyun derim, bir insan nasıl sıfır noktasına ulaşır ama başını dik tutar görmek için okuyun

Sevgiler
Sevim.

12 Yorumlar

  1. evet ya okudum da evet yürek burkucu haklısın.

    YanıtlaSil
  2. Gerçek bir hikaye olduğunu biliriek okumak çok daha derinden etkiler hiç kuşkusuz.

    YanıtlaSil
  3. Gerçek hikayelerin anlatıldığı eserleri daha çok kıymetli buluyorum. Okumak için vesile olmuş oldunuz.

    YanıtlaSil
  4. Bloglarda sık sık karşıma çıkıyor. Kapak fotoğrafı sayesinde hiç unutmuyorum, karıştırmıyorum bu kitabı. Okumak isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay şule mutlaka oku... hazır baskısı da var henüz, bazen böyle özel kitapların baskısı olmuyor üzülüyorum

      Sil
  5. Bak işte bu kitap listede önlerde kendine yer buldu bile. Ben de senin gibi önce ismine çarpıldım, ardından senin anlatımınla konu da ilginç geldi. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mehmet mutlaka oku gerçekten çok güzel bir çok etkili bir kitap

      Sil
  6. Bu yakınlarda okudum ve okuru çok etkileyen bir kitap.

    YanıtlaSil