Hayat - Dünya Ağrısı


Sevdim mi tam severim diye bir şarkı vardı ya 90 larda sanırım, işte ben o gruptanım. Bir yazarı sevince bütün kitaplarını okuma hissi ile yanıp tutuşan biriyim. Ayfer Tunç günümüz Türk Edebiyatı kalemlerinin en sevdiklerimden. Hepimizin bildiği , kullandığı kelimeleri o öyle bir şekilde yan yana getiriyor ki ; hayranlıkla neredeyse ağzım açık okuyorum. 

Daha önce blogumda yazdığım Ayfer Tunç kitap yorumlarını da buraya bırakıyorum, merak ederseniz tıklaya bilirsiniz . :) Tıklarsanız da seversiniz bence.

Bir Deliler Evinin Yalan Yanlış Anlatılan Kısa Tarihi
Aziz Bey Hadisesi



Aslında başka bir Ayfer Tunç kitabı vardı aklımda ama son anda Dünya Ağrısı okumaya karar verdim. İyi ki de okumuşum, çok mutlu oldum yine bu kalemimin tadına varabildiğim için.




Baştan söyleyeyim okumak istiyorum diyecekler için Dünya Ağrısı mutsuz bir kitap, baştan sona gri, kapalı, yağmurlu, kasvetli bir hava hakim kitapta. Küçük bir şehirde, çok eski, pis , bakımsız bir otelin sahibi Mürşit ve müşterisi Madenci'nin hikayeleri böyle çünkü, koyu ve karanlık... Bir zamanlar o şehrin en güzel otelinin sahibinin oğlu olan Mürşit babası hastalanınca üniversiteyi bırakıp otelin başına geçer. Ama mutsuzluğu ve bir türlü unutamadığı gençlik günahı onu bezgin , bıkkın bir adam yapmıştır. Otel zamanla perişan bir hale döner

Madenci ise şehirdeki maden ocağının mühendisidir. Otelde kalmaktadır, her gece Mürşit ile rakı içip dertleşmektedir. Onun da bir sırrı olduğu bellidir, ama henüz bunu anlatmaya hazır değildir.

İşte roman ağırlıklı olarak bu iki adamın hayaları,biraz da  geçmişleri ama otelde çalışan Kibar ve Mürşit'in ailesi de kahramanlar arasında yer alıyor.

Çok sağlam, çok derin bir kitap Dünya Ağrısı, ama okuması öyle kolay değil, çok düşündürüyor üzerinde, her iki adamın da sırrını öğrendiğiniz zaman -romanın bitimine yakın - bu ağrılar yüzünüze tokat gibi çarpıyor. Ayfer Tunç döktürmüş diyorsunuz kapağı kapatırken. Dedim ya ben sevdim mi tam sevenlerdenim, ve Ayfer Tunç sevdiklerimin baş köşelerinde..

Ben çok beğenerek okudum, hayatı sorgulamayı sevenlere ısrarla tavsiye ederim
Okuyun mutlaka

Sevgiler
Sevim,

26 Yorumlar

  1. Beğenerek okuduğum bir kitaptı. Ancak, Ayfer Tunç'tan öykü okumak daha güzel. "Aziz Beyin Hadise" si çok daha güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aziz Bey i de çok sevdim, Ayfer Tunç më okusam seviyorum

      Sil
  2. Çok teşekkürler Sevkoz :))

    YanıtlaSil
  3. En sevdiklerimden. Ayfer Tunç tamam ama bu kitabını ayrı severim.

    YanıtlaSil
  4. Ben de çok sevmiştim. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. Çok sevmiştim ben de bu kitabı. Ayfer Tunç da çok sevdiğim yazarlardan.

    YanıtlaSil
  6. Severim böyle sorgulayıcı kitapları.

    YanıtlaSil
  7. Hiç okumadım Ayfer Tunç'u...aklımda olsun bakalım :-)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Yazarı hiç okumadım ama o kadar seviliyor ki merak ediyorum. Sadece kitaplarının kasvetli olması beni biraz korkutuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule önce deliler evi olan romanı tevsiye ediyorum o çok çok etkileyici

      Sil
  9. Kenara not ediyorum mutlaka. Alacaklar listemde bulunmalı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayfer Tunç ile tanışırsanız mutlu olursunuz bence

      Sil
  10. Aslında distopik ve karanlık kitapları okumak daha iyi hissettiriyor. Oh bugünümüze de şükür diyoruz.:)

    YanıtlaSil
  11. Bu yazarı hiç okumadım tanımak güzeldi,
    blogunuza ilk ziyaretim keyif aldım.. Takipte olacağım.. Sizi de beklerim sevgimle...

    YanıtlaSil
  12. en sevdiğim yerli yazar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende cookkkk.. Ama benin en çok Ahmet Umit

      Sil
  13. Hayatı sorgulamayı severim de, bu günlerde yaşamın içine dönmeye çalışıyorum. Hayatımda daha pozitiflik önceliğim. Daha sonra okuyacağım bu kitabı, öteliyorum. Teşekkürler..

    YanıtlaSil