Siz Hangi Taraftasınız ? - Tatar Çölü


Mehmet Uzun ' İnsanlar ikiye ayrılır; Tatar Çölü okuyanlar ve okumayanlar olmak üzere ' demiş. Dün itibariyle ben okuyanlar tarafındayım. romanın kapağını kapatır kapatmaz hemen bloga yazanlardanım ben ama bu sefer yazamadım, dondum kaldım, ne yapacağımı, ne yazacağımı, nasıl anlatacağımı bilemedim Tatar Çölü 'nü ...

Buzzati ; İtalyan bir yazar ve en bilinen, onu üne kavuşturan eseri  230 sayfalık Tatar Çölü Yirmiden fazla dile çevrilmiş, yayınladığı her ülkede çok büyük yankı uyandırmış bir eser. Tam anlamıyla insanın kendini sorguladığı, ne oluyor, neredeyim ben , ne yapıyorum şimdi dedirten bir roman yazmış Buzzati .





Harp okulundan teğmen rütbesi ile mezun olan  Giovanni Drogo'nun ilk görev yeri Bastiani Kalesidir. Bu kale ülkenin en kuzeyinde daha önce Tatar 'ların yaşadığı çölün hemen sınırıdır. İlk yola çıkacağı gün kendisine yolculuğunun yarım gün bile sürmeyeceği söylenir arkadaşları tarafından, oysa yol neredeyse iki gün sürer ve Drogo kaleye vardığında, çevrede hiç ama hiç bir şey olmadığını görür. Oysa o güzel kızlarla eğlenebileceği, arada arkadaşlarıyla bir kaç kadeh içki içebileceği bir yerin hayali kurmuştur mezun olana dek. 

Genç teğmen, daha geldiği gün gitmeye karar verir, ancak üstleri hastalık dolayısıyla giderse bunun kariyerine zarar vermeyeceğini söylerler. Kabul eder bunu Drogo. İlk doktor kontrolü dört ay sonradır. Bu dört ay sonunda doktor kendisine bu kadar yüksekte bulunan bir kalede yaşamaya kalbinin elverişsiz olduğu yönünde rapor verecek ve şehir hayatına geri dönecektir. Hem dört ay nedir ki. Göz açıp kapayıncaya kadar geçer. Bu süreçte de kaledekiler ile dost olur ve fark eder ki hepsi beklemektedir. Kuzeyden gelecek bir düşman ordusunu, savaşmayı , kahraman olmayı. Kale komutanından, kale terzisine kadar herkesin beklentisidir bir gün gerçekleşecek büyük olay. Drogo'da onlarla birlikte hem doktorun gelmesini, hemde çöldeki hareketi beklemeye başlar.

Çok kısaca anlatmaya çalıştım size ama kelimelerim çok yetersiz biliyorum. Öyle bir roman ki, kendi Bastiani kalenizi arıyor, Drogo gibi davranıp davranmadığınızı sorguluyorsunuz okurken. Tek kelime işe harikulade ve mutlaka okunması gereken bir roman bence Tatar Çölü 

Muhakkak farklı bir şeyler olagelmeli, öyle bir şey ki, insan 'artık sonuna gelmiş olsam bile beklemeye değmiş' diyebilmeli ..  diyor Buzzati romanında 

Bu ümit ile yaşadığımız  ve bir şeyler beklediğimizin hayatın size bunları getirmesi dileğiyle…
Kitap ile ilgili poscast Tıklamanız yeterliyayınımı dinlemek isterseniz 

Sevgiler
Sevim 

28 Yorumlar

  1. Çok güzel yorumlamışsın emeğine sağlık. Aklıma geldikçe bende etkisi devam eden kitaplardan. Okurken "Ben olsaydım" dememek mümkün değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende unutamam sanıyorum.. Teşekkürler

      Sil
  2. Çok oldu okumayalı;unutmuşum zannettim,hatırlamak iyi geldi;teşekürler SevKoz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 25 30 yaş arasında bir kere her 5 yılda bir de tekrar olarak okunmalı

      Sil
  3. En kısa zamanda okuyacağım çok güzel aktarmışsın sevimcigim😘

    YanıtlaSil
  4. Okumadım ben. Hatta duymamıştım bile kitabı. Kütüphanede var mı bakayım bu kitaba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhtemelen vardır Google da aratınca o kadar ünlü olduğunu gördüm ki

      Sil
  5. Çok merak ettim, mutlaka alacağım Sevim'ciğim. Tanıttığın için çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  6. Okumak için uygun yaşlardasın bence.. Mutlaka oku

    YanıtlaSil
  7. Okudugum en güzel kitaplardan biri. Sizinde kitap hakkındaki güzel yazınız çok mutlu etti beni.

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel anlatmışsın kitabı, insanda bir an önce okuma hissi oluşturuyorsun. Teşekkürler, emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Öyle bir yorumlamışsın ki gerçekten çok merakımı cezbetti. Okunacaklar listeme ekleyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanın başlarken bu kadar aklımın karışacağını düşünmemiştim

      Sil
  10. Beklediğim şeyler daha fazla bekletmez umarım beni. Tatar Çölü, isim olarak hiç ilgimi çekmedi. Ama anlattıklarından sonra kitaba bakışım 360 derece değişti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı yerdesin yani :) İsme takılma mutlaka oku mutlaka

      Sil
  11. Daha önce duymamıştım. Ama güzel yorumundan sonra merak ettim.Güzel bir paylaşım olmuş

    YanıtlaSil
  12. Okumayı çooook istediğim ve hala okumadığım romanlardan....

    YanıtlaSil
  13. Açıkçası bilmiyordum bu romanı. Merak ettim ve listeme aldım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  14. buzatti çok önemli tabisi deeee, bişiler okumuştum bu yazardan ama bu romanı diyil, tımıms alalım listeyeee :)

    YanıtlaSil
  15. Mehmet Uzun 'un lafını duymamıştım. Ne kadar doğru söylemiş. Bu sene okuduğum kitaplar içinde beni en çok etkileyen, hayata bakışımı değiştiren bir kitaptı Tatar Çölü. Konuştuğum herkese tavsiye ediyorum. Herkes okumalı bu kitabı.

    YanıtlaSil