Sırf görünüşten ibaret bağlar ne de kırılganmış meğer...




Yine bir ilk benim açımdan. Javier Marias... İspanyol bir yazar. Tavsiye üzerine tanışıp, tanıştığıma da çok memnun oldum.


Karasevdalılar bir cinayet romanı temelde ama çok daha fazlası bu 280 sayfalık roman Yapı Kredi Yayınlarından çıkmış.


Anlatıcımız Maria Dolz, bir yayın evinde çalışan kırklı  yaşlara yaklaşmış bir kadındır. Her gün kahvaltısını yaptığı kafede onunla birlikte kahvaltı yapan bir çift vardır "Mükemmel çift"  Luisa ve Deverne... Yakışıklı ellilerine yaklaşmış  erkek ve otuzlarındaki  karısı.

 Maria'nın gıptayla izlediği bu çift birdenbire yok olur. Gazetede yazılana göre erkek bir evsiz tarafından defalarca bıçaklanarak öldürülmüştür.

Bir kaç ay sonra aynı kafede Luisa ile karşılaşır Maria  Luisa'nın da göz aşinalığı vardır Maria'ya... Bir akşam mükemmel çiftin evine gider Maria... O akşam Devern' in en yakın arkadaşı Javier Diaz Varela ile tanışır ve ondan çok hoşlanır.

Maria 'nın aklında hem Deverne gibi zararsız birinin neden öldürüldüğü vardır hem de Javier' in bir gün kendisine aşık olup olmayacağı...

Muhteşem psikolojik çözümlemeler içeren, altı çizilecek satır sayısı çok fazla olan aşk cinayet, tutku, hırs romanı Karasevdalılar

Yazarın dili mi böyle yoksa çevirmen mi bu şekli tercih etmiş bilmiyorum ama epey zor okunan bir dil. Çok uzun cümleler sürekli parantez içi açıklamalar ile dikkat dağıtıcı hale gelmiş. Bu sebeple çok sakin ve acele etmeden okunması gereken bir roman. Yazar çok hızlı konuşan biri izlenimi veriyor okurken, sanki cümleleri birbiri ardına soluk almadan bağlamış.

Ben sevdim cinayeti çözmek için epey çaba harcadım. İyi bir cinayet romanı 'izlemek' isterseniz tavsiyemdir efendim.

Sevgiler,
Sevim



1 Yorumlar

  1. karasevdalılar hem bir aşk, hem cinayet romanı .. bence okunmalı

    YanıtlaSil