Çocukluğun Özgürlüğü 


Bu yıl ki planım doğrultusunda daha önce tanımadığım bir yazar ile tanışmanın mutluluğu içindeyim. Alexandre Jardin...Fransız Edebiyatında ödüllü bir yazar kendisi... Küçük Vahşi kitabını instagramda, kitap yorumu yapan sayfalarda gördüm. 1992 de Fransa'da  yayınlanmış, ülkemizde ki ilk baskısı ise 2012 yılına ait.




Eiffel kulesini inşa eden mühendis Gustav'ın  küçük torunu Alexandre , kilit şirketi sahibi zengin bir adamdır. Çok güzel bir kadınla evlidir. ve kendini mutlu sanmaktadır. Bir gün bir papağan sesi ve saçında gördüğü beyaz bir tel ona çocuk olmadığını, yetişkinlerin o saçma , yalanlarla dolu dünyasında boğulduğunu fark ettirir.

Tekrar çocuk olmaya karar verir. Ona seslenilen adla 'Küçük Vahşi' ile ... O dünyaya yolculuk yapar, içinde hiç bir şey saklamadan, zamana yenilmeden. Her şey sanki ona yardım etmektedir. Eski evinde, eski komşuları, çocukluk arkadaşları ile geçirdiği zamanlar ona hayatın sırlarını fısıldar.

Çok farklı bir roman Küçük Vahşi... Durduramadığı zamandan korkanların, çocukluk günlerini arayanların, yetişkin olmanın yükleri altında ezildiğini hissedenlerin mutlaka okuması gereken bir roman.

Alexandre 'ın yaptıklarına cesaret edebilir miyiz bilmiyorum ama yazar kendi adını verdiği kahramanı müthiş bir yolculuğa çıkartmış.

Altı çizilecek pek çok satırı olan,  yazım fontları sık sık değişen bu romanı severek okudum ben. Tavsiyemdir.

Sevgiler
Sevim

**Aşk, iki hareketsiz gündelik hayatın birleşmesi değil, bizi heyecanlandıran şimşek çakışları gibi olması gerekir.

**Uyum sakatlar, uyumsuzluk iyileştirir.

0 Yorumlar