Çocukların Arkadaşlığı

Hitler Naziler, Yahudiler ve toplanma kampları... Dünyada yaşanan en büyük zulüm. Binlerce ölüm ve ağır işkenceler...

Sanırım üzerine en çok kitap yazılan, film çekilen konulardan biri.  2. Dünya Savaşı ve Hitler Dönemi... İşte Çizgili Pijamalı Çocuk ta tam bu dönemi anlatan bir roman. Bazı yerlerde çocuk kitabı diye geçse de, cümleler çocuk kitabı kısalığında kolay okunabilir olsa da bence ebeveynlerin mutlaka okuması gereken bir kitap. Ayrıca filmi de çekilmiş ben izlemedim, izlemeye yüreğim elverir mi onu da bilmiyorum.


Bruno ; ablası annesi ve asker olan babası ile Berlin'de 5 katlı evlerinde yaşamaktadır. Bir gün babasının kumandan olması ve Out-With'te taşınana kadar mutlu bir hayatı vardır.

Yeni evlerinde odasının camından uzanan çorak toprağı, dikenli telleri, kulübeleri ve çizgili kıyafetli yüzlerce insanı görünce neler olduğunu keşfe çıkan Bruno, o tellerin ardında oturan ve 1yıl boyunca en yakın dostu olacak Shumel ile tanışır.

Artık Berlin günleri oradaki dostları çok geride kalmıştır. Sadece konuşarak çok iyi arkadaş olunabileceğini öğrenmiştir Bruno... Ta ki......



200 sayfalık cep boyutu bir roman, çok kolay okunabiliyor ama anlattıklarını sindirmek okunduğu kadar kolay değil...

İlk satırlarda da yazdığım gibi tüm anne babalar okumalı. Aldıkları kararların çocuklarının hayatını nasıl etkileyebileceğini görmek için.

Çok severek, çok içim burkulurak okudum.
Okuyunuz bence...
Sevgiler
Sevim

2 Yorumlar

  1. Kitap gerçekten ilgimi çekti. Tanıtım ve yorumlarınız için teşekkürler.
    Bu arada blogunuzun adı gibi gerçekten kitap önerileriniz sevimli :D
    @bw

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim . Filmi de varmış aslında ama çok ağlayabilirim diye cesaret edemedim. İzleyen herkes bittik dedi bana

      Sil