Yarım Kalan Bir Hayat

Osman Balcıgil'in ikinci kitabı bu Sabahattin Ali'nin hayatını anlattığı... Gençler için demiş kitabın önsözünde ama bence herkesin okuyabileceği bir kitap. Cep boyutunda olması ve inceliği sebebiyle de bir kaç saati Sabahattin Ali ile geçirmiş oldum.

Geçtiğimiz yıldan beri Kürk Mantolu Madonna en çok konuşulan roman oldu, roman çok satıldı, çok okundu peki ya yazarı? Ne kadar biliyoruz o kısacık hayatı?
Ya Kuyucaklı Yusuf deyince yada İçimizdeki Şeytan hemen geliveriyor mu aklımıza yazarı...

Ya da sevdiğimiz bazı şarkıların muhteşem şiirler olduğu ve bunların yazarının Sabahattin Ali olduğunu kaçımız biliyoruz?

Seneler sürer her günüm
Yalnız gitmekten yorgunum
Zannetme ki sana dargınım
Ben gene sana vurgunum
Başkalarına gülsem de
Senden uzak kalsam da
Sevmediğini bilsem de
Ben yine sana vurgunum..

Yani Eskisi Gibi şiirinde olduğu gibi



Titizliğini, daima ütülü kıyafetlerle gezdiğini, gençliğinden beri tel çerçeveli gözlük kullandığını, yeşil mürekkepli dolma kalemini elinden hiç düşürmediğini öğrenmek sanki karşımda görüyormuşum gibi hissettirdi sanki Sabahattin Ali'yi

21 yaşında Almanya'ya giden yazar yaptığı tren yolculuğunda Melahat'a aşık olur. Ama bu aşk karşılıksız kalır. Gurbette bambaşka bir aşk beklemektedir onu...

Bursa, Aydın ve Konya'daki öğretmenlik günleri, Nazım'la dostluğu, Sinop cezaevi ve hepimizin bildiği o şiir

Başın öne eğilmesin
Aldırma gönül aldırma
Ağladığın duyulmasın
Aldırma gönül aldırma

Karşılıksız kalan aşkları, güzel karısı Aliye, biricik kızı Filiz, Ankara ve İstanbul günleri, romanların yazılış hikayeleri, çıkardıkları Markopaşa dergisi...

Ve güvendiği kişiler yüzünden gelen ölüm...

Herkesin öğreneceği çok şey var bu kısacık hayattan

Okuyunuz çocuklarınıza da mutlaka okutunuz

Sevgiler
Sevim

5 Yorumlar

  1. Bu ülkeden bir Sabahattin Ali geçmiş, iyi ki de geçmiş

    YanıtlaSil
  2. sayfa muhteşem olmuş ve çok zevk alıyorum okumaktan..daha önce hiç bilmediğim bilgilere de rastlıyorum.nasıl gönülden menfaatsiz birşey bu yaptığın, tüm sevgimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz beğendikçe ben mutlu oluyorum... Teşekkürler Sevgiler

      Sil
  3. Yaşasaydı kim bilir daha neler yazardı.

    YanıtlaSil