İçimizdeki kimi mezarlar çok derinlere kazılmıştı...

17 Ekim 2017... Nilüfer Belediyesi Edebi Kazılar Söyleşisi... Şimdiye  kadar raflarda sürekli gördüğüm halde bir türlü kitaplarını okuyamadığım bir isim Mario Levi.

O akşam hayatımın en büyük pişmanlıklarından biri, ' Nasıl okumam ben böyle bir ustayı' cümlesi... O kadar mütevazi, o kadar kibar bir insan ki. Dinlerken hayran olmamanız, konuşmaya kendinizi kaptırmamanız mümkün değil. Şimdiye kadar kendisini tanımamış olanlar varsa mutlaka televizyonlarda veya internette videolarını izleyip tanışsınlar. Sonra da en yakın kitapçıya koşacaklar eminim.




Yanlış Tercihler Mahallesi ni o sabah almıştım, akşam söyleşiye gideceğim için. Eve gelir gelmez de okumaya başladım. Doğru kelime tam olarak nedir bilemiyorum ama , sarsıldım, tutuldum, hayatıma bir kez daha baktım diyebilirim.

Romanda bir anlatıcı var , çocukluk mahallesinde ki komşularını, yaşadıklarını onların yanlışlarını ve bu yanlışların onlara neler yaptığını anlatıyor. Bu anlatıcının karşısında bir anlatıcı daha var ve üstte başka biri... Böyle söyleyince biraz karışık geliyor olabilir ama kitabın kapağını kapadığınızda herşey açıklığa kavuşmuş oluyor, merak etmeyin.

Kim bu komşular mesela Anet var, tuhaifyeci kızlar Emel ve Saadet var, şişko Nuri var, güzel Nedret var, yaralarını sarmak için bant üreten Pertev abi var, kırtasiyeci var, mezeci var, terzi var, ünlülerin kuaförü Fikret ve onun iyi müşterisi Meral var.... Var daha çok kişi... 

Hepsi komşu, hayatlarını birbirine temas ediyor bir yerlerde ama ortak özellikleri hepsinin Yanlış Tercihleri var. Ve bu yanlışlar hayatlarını farklı şekillere sokuyor. Terk edişler, küsmeler, karşılıksız aşklar... 

Bu yanlışları okuduğum her satırda kahramanlara akıl vermeyi, dur Nedret yapma, hayır Pertev abi olmaz, Saadet susmasana herşeyi anlatsana , Nuri senin yardıma ihtiyacın var demeyi hiç bırakmadım. O kadar çok cümlenin altını çizdim ki...

Yanlış Tercihler Mahallesini okurken, her hikayede kendi yanlışlarımı aradım. Bu yanlışların hayatımda neleri değiştirdiğini sorgulayıp durdum. Okuduğunuz zaman aynı hisse kapılacağınıza eminim. Hepimizin yanlışları var ama hayatlarımız bu yanlışlarla daha güzel değil mi? Şimdiye kadar Mario Levi ' yi tanımayalar son romanı ile tanırlarsa tüm eski romanlarına göz atmak isteyecekler bence 

Mutlaka Okuyun..
Sevgiler
Sevim.




Altını Çizdiklerim
*********************
*Alınyazısı dedikleri yaşanırken anlaşılmayacak bir zaman oyunuydu.
*Çünkü bazen iki bulut, yağmuru yağdırmak için bir araya gelir.
*İçimizdeki kimi mezarlar çok derinlere kazılmıştı.
*Yaralı insanların başkalarının yaralarına duyduğu gerçeğine yabancı değildi.
*Karşınıza birileri çıkar ve size esas manasını zamanla anlayabileceğiniz birkaç an bırakır.
*İnsan yaşamak istemedikleriye bile zaman akışında barışmıyor muydu?
*insan hatırlamak istediklerini hatırlar, unutmak istediklerini de unutur. Bu kadar basit.
*Uzaklığın bir çok manası vardı elbet. Değil aynı evi, aynı odayı, hatta aynı yatağı paylaşanlar bile bu duyguya saplananilirdi.
*Herkesin kabul edeceği güzelliklere kapılmak sadece sıradan insanların harcıdır. Etrafımız bu sıradan insanlarla dolu. Çoğunluk dayatılan güzelliklere kapılıyor, çirkinler kendilerini kabul etmek için daha çok mücadele etmek zorunda,  bu belirlenmiş güzelliklere adeta tapınmalar yüzünden ilişkileri kimi insalar için daha kolay



1 Yorumlar

  1. Mario Levi 'yi tanımak isteyenler için muhteşem bir kitap bence

    YanıtlaSil