Yine mi Güzeliz Yine mi Çiçek ?


Kitaplarda da , filmlerde de , dizilerde de herkesin bir tarzı vardır. Kitaplarlarda beni mutlu eden tarzın hep biraz tarih kokanlar olduğunu söylüyorum zaten, film ve dizilerde ise polisiye aşığıyım ben. Yıllarca Mentalist. Sherlock Holmes gibi dizilerde katili tahmin etme savaşı vermiş biri olarak Ahmet Ümit okumanın benim için nasıl büyük bir keyif olacağını tahmin etmişsinizdir, Hem tarihi bilgilendirmeleri hemde Komser Nevzat ve adamları Zeynep ve Ali ' nin maceraları beni hep heyecanlandırmıştır.

İlk yayınlandığı zamanlarda okumuştum İstanbul Hatırası' nı.. Aradan 7 yıl gibi bir zaman geçince İstanbul tarihinde biraz gezinmek için yeniden okumaya karar verdim. Katil kim bilsem de yine aynı heyecanla okudum, yine de aynı zevki aldım Nevzat' ın yanında...



Yer ; Sarayburnu,  Topkapı müzesinin bir kaç yüz metre yakınında ki Atatürk heykelinin önü. Yerde bir ceset arkeolog Necdet Denizer. Avucunun içinde bir sikke, bir yüzünde ay yıldız ve İstanbul' un ilk adı olan Byzantion yazısı, arka yüzünde saçlarını arkadan toplamış bir kadın yüzü

Yer ; Çemberlitaş , belediye görevlisi Mukadder Kınacı' nın cesedi . Onda ki sikke ise Konstantin için basılmış

Yer ; Yedikule Surları, Altınkapı , bu sefer ki ceset bir gazeteci Şadan Duruca ve yine sikke tabiki 2. Teodisus için basılmış

Yer; Ayasofya müzesi. Juntinyen' in Yerebatan Sarnıcı gibi İstanbul' a armağanlarından biri ceset mimar Teoman Akkan' a ait sikke ise Justinyen için bastırılmış

Yer; Topkapı Müzesi müdürü Leyla Barkın' ın odası bu defa sadece kesik bir baş Fazlı Gümüş, gövdesi ise Fatih Camii' nde Ellerindeki sikke ise artık tahmin edilebileceği üzere Fatih için bastırılmış olan

Yer; Süleymaniye Cami' nin arkası Mimar Sinan türbesi. Bu seferki kurban bir avukat Hakan Yamalı. Sikke Kanuni döneminden

Ve son kurban?? Büyük patron mu?? ... Yer ilk cesedin bulunduğu nokta...

Komser Nevzat , Zeynep ve Ali İstanbul' un tarihine , İstanbul' u İstanbul yapan bu komutanlara , sultanlara gönderme yapan katil yada katillerin peşinde koşuyolar.  Bu arada İstanbul' un tarihi ile ilgili hiç bilmedikleri gerçekleri öğreniyorlar.

Nevzat' ın sevdiği kadın ; Kurtuluş' ta ki Tatavla meyhanesinin sahibi Evgenia , Nevzat'ın çocukluk arkadaşları mimar Yekta ve veteriner Demir ise Nevzat' ı Nevzat yapan kişiler...

İstanbul' un geçmişi ve bugün onu talan edenler.... Nevzat' ın geçmişi ölen karısı ve bugünü Evgenia...

O kadar dolu dolu bir roman ki İstanbul Hatırası bu kadar derin bilgiler öğrenirken, Kurtuluş' ta sevdiğim biriyle kadeh kaldırmayı istedim pek çok kez... Hatta şimdiye kadar gitmediğim Yerebatan sarnıcına ve Sepetçiler Kasrına gitmek... Ve bu romanın bana dinle dinle dediği Meral Okay' ın o güzel sözlerini dinledim Sezen' in sesinden

Yine mi güzeliz, yine mi çiçek
Hamdolsun
Taze mi bitti topik
Canın sağolsun

Gece çok geç arzular şelale
Haber etsek o yare
Gelse Bomonti'den
Şereflendise bizi
Olsak teyyare......

Ben çok severek okudum, İstanbul Hatırası'nı tarihe,mitolojiye ve polisiyeye meraklı herkesin seveceğini düşünüyorum
Sevgiler
Sevim

0 Yorumlar