Umudunu Hiç Kaybetme - Bayan Bu Çiçekler Size 


Hemen hemen 20 yıldır kütüphanede okunmayı bekliyordu bu incecik roman
Daha önce hiç okumadığım bir yazarın aslında seri olan ama ülkemizde çevirisi pek bulunmayan bir romanı Bayan Bu Çiçekler Size . Adı konusu hakkında hiç bir ipucu vermiyordu merakla açtım sayfaları




Londra'lı gündelikçi Mrs Ada Harris Londra- Paris uçağında heyecan içindedir. Çünkü bu , bitiminde gönülden arzuladığı şeye kavuşacağını bildiği bir serüvenin başlangıcıdır. Son derece tekdüze , sıkıcı bir hayatı vardır, günde 6 ayrı evi temizlemektedir, kendine çiçek almak dışında özel hiç bir şey yapmamaktadır.

Uçaktan indiğinde karşılaştığı hava alanı görevlisine Christan Dior moda evine gitmek için bir taksiye bindiğinde arkasına yaslanıp kendisini Paris'e getiren olaylar dizisini düşünmeye başlar.

 Tekdüze yaşamında en sevdiği şey renkli çiçekler olan Bayan Harris, Lady Dant' ın evinde gördüğü çiçeklerden de renkli o iki elbise karşısında adeta büyülenmiştir. Ve o anda karar vermiştir, dünyada her şeyden çok istediği şey elbise dolabında asılı kendisine ait bir Dior elbise bulunmasıdır.


En yakın arkadaşı Mrs Butterfield ' la loto oynarken bile her satırı bu amacı uğruna işaretlemeye başlamıştır ve 450 poundluk elbise için ilk seferde kazandığı 102 pound bir umut ışığı yakmıştır. Tüm gelir gider dökümünü yapmış en büyük zevki sinemadan vazgeçmiştir önce... Ne gazete alamaması ne sigara ne içki içememesi onu üzmez, üzen tek şey artık çiçek alamamasıdır.

Bir gün kumar oynamayı da dener ama 50 poundunu kaybedince bu uğurda sadece çalışarak para biriktirmeye karar verir

2 yıl 7 ay 3 hafta 1 gün sonra herşey tamamdır.. Ve işte Paris' tedir..





Paris ona sadece bir elbise vermeyecek hayatında unutulmaz izler bırakacaktır..




Çok keyifle üç dört saat içinde okunabilecek çok büyük dersler çıkartılabilecek bir kitaptı bence.. Ada Harris'i tanımak onunla Paris sokaklarında gezmek ve istediği için savaşmak; kendinizi yorgun umutsuz hissettiğiniz bir zaman da okumanızı tavsiye ederim.



SEVİM

6 Yorumlar

  1. ne tatliş bir konusu varmııış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla bende başlarken bu kadar iyi bir roman beklemiyordum

      Sil
  2. İsmi çok hınzırca ve ben çok tavsiye edeceğinizi beklemeden okudum eleştirini. Tavsiyene uyup okuyabilirim bu kitabı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2 yıl sonra gördüm yorumu:))) okudun mu acaba

      Sil
  3. Bulursam kesin alacağım bu kitabı.. Emily in Paris dizisinde Paristen çok etkilenmiştim.. şimdi de bu kitap beni çok çekti. Teşekkürler paylaşımın için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok keyif almistim umarım bulursun

      Sil